Trīs automašīnu markas, ar kurām pēdējos gados noticis visvairāk ceļu satiksmes negadījumu 11
Portāla “The Guardian” auto žurnālists apkopojis informāciju par automašīnām, kuras visbiežāk iekļūst ceļu satiksmes negadījumos. Viņš iepazinies ar Lielbritānijā veiktu pētījumu, kurā analizēti 400 000 satiksmes negadījumi, un veicis informācijas apkopojumu.
Interesanti, uzzināt arī, kuru automašīnu īpašnieki visretāk pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus – viņi sēž pie “Škoda” vai “Hyundai” stūres.
Noskaidrotas trīs automašīnu markas, kuru šoferi visbiežāk pārkāpj noteikumus un izraisa avārijas.
Ņemot vērā tādus mainīgos lielumus, kā autovadītāju vecums un ceļu tipi, pētnieki izteica hipotēzi, ka pie vainas varētu būt automašīnas zīmols, norādīts žurnālā Journal of Social Marketing publicētajā rakstā.
Dažkārt redzams, ka automašīnu ražotāju izvēlētās reklāmas un mārketinga koncepcijas pastiprina priekšstatu, ka ar šīm automašīnām vajag braukt ātri un droši.
“Mēs zinām, ka daži automašīnu ražotāji ik gadu visā pasaulē tērē simtiem miljonu dolāru, reklamējot savas automašīnas ar attēliem, kas dažos gadījumos smalki norāda uz saistību starp viņu automašīnas marku un braukšanu lielā ātrumā. Mēs arī zinām, ka dažu marku dizains šķiet pievilcīgs autovadītājiem, kuri, iespējams, vēlas pārkāpt ātruma robežas.”
Rakstā publicēts arī aicinājums auto ražotājiem aizdomāties, vai viņu mārketinga paņēmieni nelabvēlīgi neietekmē drošību uz ceļa.
Neatbildēts gan esot jautājums, vai agresīvi autovadītāji izvēlas noteiktas automašīnas, vai arī konkrētu automašīnu iegāde veicina sliktus šoferu paradumus.
Tāpat pētījuma veicēji piebilst: “Šim pētījumam ir zinātniski ierobežojumi, un pret tā secinājumiem ir jāizturas piesardzīgi, ņemot vērā neskaitāmos faktorus, kas var ietekmēt vadītāju uzvedību un sadursmju rašanos.”