Trešās paaudzes “Škoda Octavia” 0
Latvijā sākta “Škoda Octavia” trešās paaudzes modeļa tirdzniecība. “Octavia” dizains veidots, izmantojot jaunākās “Škoda” dizaina vadlīnijas. Šie paši risinājumi jau izmantoti klasi zemākajā modelī “Rapid”. Līdz ar to “Octavia” un “Rapid” izskatās ļoti līdzīgi, tā ka šos automobiļus var viegli sajaukt.
Tāda pieeja modeļu rindas veidošanā mūsdienās nav retums, jo daudzi autoražotāji saviem automobiļiem cenšas veidot vienotu korporatīvo izskatu.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi jaunā “Octavia” ir par 4,5 cm platāka un par 9 cm garāka.
Sākotnēji pie mums jaunā “Octavia” būs pieejama ar četriem benzīna tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējiem, kuru jauda ir no 86 zirgspēkiem (1,2 TSI), un beidzot ar 180 zirgspēkiem (1,8 TSI). Jaudīgākais dzinējs Latvijā būs pie- ejams maijā. Dīzeļdzinēju gammā šobrīd ir atrodami divi motori – 1,6 litru, 105 zirgspēku un 2,0 litru, 150 zirgspēku TDI turbodīzeļi, taču jau šā gada vasarā tiem pievienosies papildus 1,6 TDI versijas. Atkarībā no izvēlētā dzinēja jaudas auto tiek komplektēts ar piecu vai sešu pārnesumu manuālajām, kā arī sešu vai septiņu pakāpju DSG automātiskajām pārnesumkārbām. Automātiskā pārnesumkārba šobrīd nav pieejama vienīgi 1,2 TSI dzinējiem. Visi dzinēji, izņemot mazjaudīgāko 1,2 TSI versiju, ir aprīkoti ar “Green tec” tehnoloģiju, kurā iekļauta “Start/Stop” un bremžu spēka enerģijas reģeneratīvā sistēma.
Tas, kā arī samazinātais automašīnas svars, ļauj trešās paaudzes “Octavia” lepoties ar ievērības cienīgiem degvielas ekonomijas rādītājiem – ekonomiskākais no dzinējiem – 1,6 TDI, pēc ražotāja datiem, kombinētajā ciklā 100 km patērē 3,8 litrus dīzeļdegvielas.
Arī jaudīgākais spēka agregāts – 1,8 TSI dzinējs ar manuālo pārnesumkārbu kombinētajā ciklā patērē 6,1 litru, bet ar DSG automātu – 5,7 litrus degvielas 100 km.
Jaunā “Škoda Octavia” ir pieejama trīs aprīkojuma līmeņos – “Active”, “Ambition” un “Elegance”. To visu var papildināt ar dažādām modernajām tehnoloģijām, kuru vidū ir adaptīva kruīza kontrole, inteliģentais gaismu asistents, vadītāja noguruma pakāpes noteikšanas sistēma, parkošanās asistents, ceļazīmju atpazīšanas sistēma un daudzas citas pasīvās un aktīvās iekārtas, kas gādā par automašīnas vadītāja un pasažieru komfortu un drošību.
Drīzumā trešās paaudzes “Octavia” modeļu saimi papildinās universāļa modifikācija, kas pirmizrādi piedzīvoja nesen notikušajā Ženēvas motoršovā, kā arī sportiskākā modifikācija – “Octavia RS”.