Nozares asociācija: servisi ir jāsertificē 0
Viņa vērš uzmanību, ka mūsdienās strīdu risināšanas efektīvs veids ir mediācija, arī LTRTA ir iespēja iesniegt iesniegumu ar lūgumu izskatīt konkrēto gadījumu, un tad asociācija, uzklausot abas puses un veicot pārrunas, rod labāko iespējamo risinājumu. LTRTA jau ir bijusi pieredze šādu jautājumu risināšanā. Var arī meklēt citu mediatoru, kontakti ir pieejami internetā. Tiesā ieguvēji būs tikai advokāti.
Piebildīsim, ka Valtek nav LTRTA biedrs. LTRTA esot sākusi iekšējas diskusijas par iespēju veikt servisu sertificēšanu, lai maksimāli nodrošinātu, ka klients – lauksaimnieks – saņem iespējami kvalitatīvu servisu un garantiju par veiktajiem darbiem. Jautājumu par sertificēšanu vajadzētu uzdot tehnikas īpašniekiem, jo sertificēšanas izmaksas apmaksās viņi.
Vaicāju E. Grāmatiņai, vai gadījumos, kad ir nopirkts noteikta zīmola traktors, zemnieks ir piesiets pie tā pārdevēja? Vai nu maksā, cik prasa, vai neveic apkopi? E. Grāmatiņa: “Šis gan ir pārspīlējums, piesiets noteikti neviens nav. Šeit mēs varam runāt tikai par garantijas laiku, līdzīgi kā tas ir ar automašīnām – apkopes veic pie dīlera, kur tehnika vai auto iegādāts, kamēr ir garantijas periods. Pēc garantijas perioda lauksaimnieks var vest savu tehniku pie jebkura mehāniķa. Cik esam aptaujājuši, pie autorizētiem servisiem pakalpojumu izmaksas ir līdzīgas, šeit atšķirība ir tehnikas markā un rezerves daļu izmaksās, tās, protams, katrai tehnikas markai ir atšķirīgas. Ir iespēja tehniku nevest uz apkopēm pie pārdevēja, tā ir paša lauksaimnieka atbildība, bet, ja ar tehniku kas notiek, tad garantija nedarbojas, kā arī vēlāk, kad problēmas tehnikai ir lielākas, protams, remonts būs sarežģītāks un arī dārgāks.”
E. Grāmatiņa uzskata: “LTRTA biedri noteikti darbojas godīgi. Domāju, tie uzņēmumi, kuri Latvijas tirgū strādā jau vairākus gadus vai gadu desmitus, veiksmīgi tikuši galā ar ekonomisko un citām krīzēm valstī, nav mainījuši īpašniekus un turpina strādāt godīgi. Protams, ir dzirdēti gadījumi par negodīgiem tehnikas tirgotājiem, kuri cenšas iedzīvoties uz lauksaimnieku rēķina, it īpaši mazajiem un vidējiem. Tāpēc mēs kā asociācija arī diskutējam par servisa sertificēšanu, lai redzeslokā būtu šī godīgā un negodīgā darbības prakse, un šo informāciju darīt zināmu lauksaimniekiem, lai viņi var izdarīt savu izvēli, neiekrītot lamatās.” LTRTA iesaka – pirms lielas, nopietnas tehnikas pirkuma vienmēr izvērtēt servisu esamību, speciālistu kvalifikāciju, firmas ilgtspēju tirgū, firmas vārdu, stabilitāti un noteikti neizdarīt izvēli, par pamata kritēriju nosakot tikai cenu.
Vairāk lasiet žurnālā Agro Tops