Zīmola “Ulmann” veidotāja Ruta Garklāva pati demonstrē modelētos tērpus.
Zīmola “Ulmann” veidotāja Ruta Garklāva pati demonstrē modelētos tērpus.
Publicitātes foto

“Ulmann”: kā top savvaļīgas bikses un kleitas drosmīgajiem 7

Modes dizaina zīmols “Ulmann” ir Ulmaņu ģimenes darbošanās. Ruta Garklāva nodarbojas ar produkta organizatorisko pusi, dizaina radīšanu un šūšanu. Kārļa Ulmaņa pārziņā ir zīmolvedība un grafiskās identitātes veidošana.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Lasīt citas ziņas

Straujās modes maiņas nosaka lietu ātru nonākšanu miskastē. Lai vides piesārņojumu samazinātu, iedzīvotāji aizvien vairāk pievērš uzmanību iespējai izmantot apģērbu ilgāk.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Var izdalīt trīs svarīgas apģērbu radīšanas jomas: “upcycling” (otrreizējā izmantošana), “recycling” (pārstrāde) un “sustainable design” (ilgtspējīgs dizains). “Recycling” ir pārstrāde, kad tiek izmainīts lietas agregātstāvoklis un radīts pilnīgi jauns produkts. Piemēram, no tekstila atkritumiem tiek izveidots jauns pavediens, no kā var radīt jaunus audumus, matraču pildāmo materiālu, saveltu tekstilu u.tml. No otrreiz radītajām šķiedrām un pavedieniem tiek radīti jauni audumi ar ilgtspējīgu dizainu. “Upcycling” ir drēbju otrreizējā izmantošana, ķīmiski nemainot priekšmetu sastāvu, bet gan formu, izmantojot audumu pārpalikumus, tekstila atgriezumus, jau gatavus apģērbus. “Ulmann” gadījumā pārsvarā izmanto bikses un vintage tekstila atgriezumus. Šo konceptu arī var izvērst dažādos veidos un izmantot, piemēram, kādu fabriku audumu atgriezumus,” stāsta Kārlis Ulmanis.

“Savu zīmolu “Ulmann” dēvējam par “upcycled nutty clothing” jeb latviski – pārstrādātas savvaļīgas drēbes. Nodarbošanās ar otrreizēju lietu izmantošanu ir mans izaicinājums, ko es šeit un tagad varu darīt, lai pasauli sev apkārt kaut nedaudz padarītu labāku,” stāsta dizainere Ruta Garklāva.

“Es esmu tā, kas nolemj, kas notiek manā ikdienā. Tur ietilpst mana izpratne par lietotu apģērbu iegādi, kas ne tikai ir atbildīgāk un ekonomiski izdevīgāk, bet arī individuālāk un kaut kādā ziņā arī audzinošāk. Man šķiet, ka pasaulē jau ir saražots pārāk daudz apģērba. Ir daudz gatavu apģērbu un skaistu, kvalitatīvu materiālu, kurus izmantot, taču tas, ko redzu, piemēram, lietotu apģērbu veikalos, mani pārsteidz un arī iedvesmo radīt.

Foto – www.ulmann.lv

Vienmēr projektos esmu pārsvarā izmantojusi to, kas jau bijis pieejams, – krājumus no vecmāmiņas un mammas skapja vai kādu draugu atdotie materiāli. Bikšu pāršūšana sākās nejauši, bet turpinājās jau apzināti, pārveidojot to, kas ir, lai izveidotu atkal par valkājamu un ērtu produktu. “Ulmann” pirmais un ilgu laiku arī vienīgais produkts bija bikses. Tāpēc arī sākotnēji zīmola nosaukums bija ulmaņbikses. Tās ir uniseksa harēmbikses ar pazemināto stakli, kurām par pamatu parasti izmanto vai nu uzvalka bikses, vai džinsa bikses. Man likās svarīgi galvenokārt apģērbt vīriešus. Sākotnēji viss bija tikai hobijs ar zaļu ievirzi. Pēc tam nāca izpratne par to, kādu ceļu esmu izvēlējusies, man tas ir svarīgi sajūtu līmenī, nevis biznesa ciparos. Tagad pēc sešu gadu aktīvas darbošanās hobija līmenī tā ir mana ikdienas pamata nodarbošanās. Pašreiz galvenie “Ulmann” produkti ir harēmbikses, kleitas no biksēm un vīriešu krekli no kokvilnas/lina auduma, aizkariem, gultasveļas, gald­autiem u.tml. Tāpat vilnas jakas no biksēm, audumu pārpalikumiem, aizkariem un svārkiem. Ikdienā ar to arī nodarbojos, meklēju materiālu, izvērtēju un mazgāju. Tad dizainēju, šuju un arī pārdodu.

Reklāma
Reklāma

Visi mani radītie apģērbi ir domāti drosmīgām personībām. Piedomāts par ērtumu, kam nāk klāt arī zaļais koncepts… Nesen esam atvēruši e-pārdotavu www.ulmann.lv,” smaida Ruta.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.