Pērnavā sestdien, 1.jūnijā, treniņbrauciena laikā gājis bojā Latvijas motosportists Juris Apinis, informē Igaunijas Motosporta federācija.
Pērnavā sestdien, 1.jūnijā, treniņbrauciena laikā gājis bojā Latvijas motosportists Juris Apinis, informē Igaunijas Motosporta federācija.
Ekerānuzņēmums no soctīkla “Facebook”/Baltic circuit racing

Traģēdija ir šoks: Audru trases operators par Latvijas motosportista nāvi 25

Audru trase atbilst starptautiskajiem standartiem, un Latvijas motosportista Jura Apiņa nāve sestdien, 1.jūnijā, visdrīzāk iestājās nelabvēlīgu apstākļu kombinācijas dēļ, uzskata Audru trases operators Andress Halls.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Viņš vēsta, ka Igaunijas vienīgās motosacīkšu trases “Porsche ring” drošība vienmēr ir bijusi uzņēmuma prioritāte, un sestdienas traģēdija ir šoks.

“Mēs šo incidentu uztveram ļoti nopietni un pasūtīsim trases rekonstrukciju, kas novērsīs šādas avārijas atkārtošanās iespēju,” apliecināja maršruta operatora “Rada” vadītājs Halls.
CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš apliecina, ka Audru trase atbilst Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) ceturtās paaudzes standartiem, un to vairākas reizes ir testējusi gan Igaunijas Automobiļu federācija, gan FIA. FIA ir arī izsniegusi atbilstošu licenci trases uzturēšanai. Arī Igaunijas Motobraukšanas federācija trasi atzinusi par atbilstošu, un inspektori nekad nav komentējuši sesto pagriezienu, kura tuvumā notika traģēdija.

“Audru apļveida trase pašreizējā izskatā darbojas kopš 2013.gada. Parastā situācijā negadījuma vietā kļūdas gadījumā ne vadītājam, ne transportlīdzeklim nevajadzētu slīdēt šajā virzienā,” stāsta Halls.

“Audru trasei ir lielākās izbraukšanas zonas reģionā un, tāpat kā citu reģiona trašu izbraukšanas zonās, ir zāliena segums,” skaidro Halls. “Baltijas valstīs nav trašu ar bruģētiem vai grants seguma izbraukšanas laukumiem. Tā kā avārija nav notikusi izejas zonā, seguma materiāls šajā gadījumā neko neizšķirtu.”

Šī ir pirmā traģēdija Audru maršruta vēsturē. Pēc Halla teiktā, motosportā kritienus un negadījumus nevar novērst simtprocentīgi. Tas liek īpašu uzmanību pievērst trašu drošībai. “Apliecinu, ka mēs ļoti vēlamies noskaidrot negadījuma cēloņus, visos iespējamos veidos sadarbojamies ar Igaunijas Motobraukšanas federāciju un veiksim pasākumus, lai novērstu šādu incidentu atkārtošanos,” sacīja Halls.

Viņš uzsvēra, ka trases teritorijā nākamajā nedēļā ir pasūtīti darbi sestā pagrieziena apkārtnē, lai likvidētu avārijas vietas tuvumā esošo meliorācijas grāvi un paaugstinātu grunts līmeni riepu barjeras priekšā.

Halls uzņēmuma vārdā izsaka līdzjūtību Apiņa tuviniekiem.

Jau vēstīts, ka Apinis gāja bojā sestdien, 1.jūnijā, Audru trasē, gatavojoties sacensībām “Superstock 600” klasē.

Traģiskā negadījuma dēļ visas nedēļas nogalē “Porsche ring” trasē paredzētās sacensības ir atceltas. Šajā nedēļas nogalē tur bija iecerēts Baltijas un Latvijas čempionāta pirmais posms.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.