Titavs: Ja nemāk jau 10 gadu strādāt, tad “airBaltic” vadības galvām bija jāripo vismaz pirms pusgada 0
Politiķu vidū neapmierinātība ar nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadību pastiprinājusies pēc tam, kad uzņēmums gada sākumā paziņoja par 4760 šovasar plānoto reisu atcelšanu, turklāt “airBaltic” padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks norādīja, ka pašreizējās obligāciju saistības un to procentu likmes nav ilgtspējīgas “airBaltic” ilgtermiņa darbībai, tādēļ papildu kapitāla ieguldījums no valsts, visticamāk, ir neizbēgams.
Jautājums sabiedrībā ir uzkarsis – vai ir jāripo kādām galvām jeb “nu, tā tik gadījās, neko darīt, mekas!”
Kā TV24 raidījumā “Nedēļa. Post Scriptum” sacīja Dans Titavs, politikas eksperts: “Manuprāt, “airBaltic” vadības galvām bija jāripo jau pusgadu atpakaļ, jo pēdējais, ko uzrakstīja padomes priekšsēdētājs Vasks, ka, neskatoties uz visu, mums neizdevās aizvirzīt “airBaltic” uz IPO, tāpēc valstij būs jāiegulda uzņēmumā nauda, daudz naudas; ka mūsu stratēģiskais investors, par kuru viņi muldēja pusgadu atpakaļ, arī kaut kur ir pazudis vispār, ir kaut kas nenormāls.”
Tas nozīmē, ka šie cilvēki nespēj pārvaldīt šo uzņēmumu, uzskata Titavs. “Stāstīt par to, ka ir daudz pievienotās vērtības, ka cilvēki var lidot un viss ir kārtībā, bet – par kādu cenu? Tas viss maksā naudu! ja jūs nespējat pārvaldīt uzņēmumu 10 gadus un vairāk, lai tas būtu pelnošs, tad tas bizness neies cauri.”
Vēl opcija būtu saskaņot ar valdību, ka “airBaltic” ir subsidēta SIA, bet – tas ir aizliegts Eiropas Savienībā un Eiropas Savienība neļauj subsidēt šādas organizācijas, jo tas ir vienkārši brīvais tirgus, rezumē Titavs.