
Tirgotāju asociācija vēršas pie ražotāja “Nestle”, aicinot iepakojumos samazināt plastmasu 0
Trešdien, 10. aprīlī, Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) un vairākas globālās vides aizsardzības organizācijas vērsās pie uzņēmuma “Nestle” izpilddirektora Marka Šneidera ar aicinājumu paātrināt vienreiz lietojamās plastmasas izmantošanas ierobežojumus produktu iepakojumā, portāls “LA.lv” uzzināja asociācijā.
LTA skaidroja, ka iepriekš “Nestle” minēja, ka uzņēmums plāno atteikties no nepārstrādājamās plastmasas līdz 2025.gadam un sākot ar š.g. februāri uzņēmums jau sācis akciju “Bez salmiņa”, atsakoties no plastmasas salmiņu pievienošanas saviem produktiem.
Tirgotāju asociācija atbalsta plastmasas pielietojuma samazināšanu vidē un sadarbojas kopā ar tādām globālajām organizācijām, kā Zemes draugi, “Greenpeace” un “Lonely Whale”.
LTA pērn uzsāka akciju “Bez salmiņa. No straws”. Aicinājumu vienam no lielākajiem pasaules ražotājiem – “Nestle” – samazināt vienreizējās plastmasas daudzumu uzņēmuma produkcijas iepakojumā, LTA parakstīja kopā ar minētajām organizācijām.
Patlaban “Nestle” pārdod dienā miljardu produktu vienību, no kurām 98% iesaiņoti vienreiz lietojamā plastmasā, liecina LTA pieejamie dati.
“Nestle” ir atzinis plastmasas piesārņojuma krīzi, kas apdraud cilvēku veselību un kaitē jūras dzīvniekiem un putniem, taču pagaidām uzņēmums nav uzsācis aktīvu rīcību vienreiz lietojamās plastmasas samazināšanā produkcijas iepakojumā.
Dzērienu iepakojumos “Nestle” apņēmies palielināt pārstrādājamo materiālu daudzumu līdz 35%, pārējai produkcijai – līdz 15%.
“Mūsuprāt, “Nestlei” ir pietiekoši resursi un sociālās atbildības izpratne, lai izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas un kompozītmateriālus būtiski samazinātu plastmasu produktu iepakojumā,” uzsver LTA prezidents Henriks Danusēvičs.