Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Paula Čurkste/LETA

“Tet” grupai apgrozījuma un eksporta rekordi. Uzņēmums atklāj attīstības plānus 2

2019. gadā “Tet” grupas apgrozījums audzis par 7%, sasniedzot 226,3 miljonus eiro jeb rekorda rādītāju kopš 2008. gada, portālu “La.lv” informēja “Tet” Sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas daļas direktore Lāsma Trofimova.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
RAKSTA REDAKTORS
“Ārsts atnāk ar kafiju, bez steigas…” Paciente dusmīga, kāpēc “Veselības centrs 4” atļaujas necienīt cilvēku laiku
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
Lasīt citas ziņas

Sasniegts arī augstākais eksporta apgrozījums uzņēmuma vēsturē – 13% no kopējā apgrozījuma, liecina “Tet” grupas konsolidētie neauditētie dati.

Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības) saglabājusies iepriekšējā gada līmenī.

Vērienīgās izmaiņas

CITI ŠOBRĪD LASA

Pērn tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Tet” piedzīvojis vienas no vērienīgākajām izmaiņām, mainot uzņēmuma nosaukumu un zīmolu, attīstot pakalpojumus, uzsākot digitālo transformāciju un investējot pakalpojumu pieejamībā, klientu pieredzes uzlabošanā un efektīvā uzņēmuma darbībā.

2019. gadā “Tet” veicis 30 miljonu eiro investīcijas uzņēmuma attīstībā, valstij nodokļos nomaksāti 47,5 miljoni, kā arī 32,5 miljoni eiro izmaksāti 2018.gada dividendēs akcionāriem, tostarp Latvijas valstij – 16,6 miljoni eiro.

Eksporta apgrozījums pieaudzis par trešdaļu, pērn bijis 13% no kopējā apgrozījuma, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2018. gadā. Eksporta izaugsme balstīta datu centru pakalpojumu attīstībā, kā arī īstenojot optisko tīklu izbūvi Vācijā.

Konkurents starptautiskā mērogā

“2019. gads apstiprināja to, ka konkurējam ne tik daudz ar vietējiem, cik ar starptautiskajiem spēlētājiem.

Tas tikai apliecināja Tet līdzšinējo pieeju – skatīties nākotnē, nevis tajā, kas notika vakar. Viennozīmīgi, redzamākais notikums 2019. gadā bija uzņēmuma nosaukuma maiņa, kas aizritējusi sekmīgi: vēl pirms maiņas jauno zīmolu atpazina 74% sabiedrības, savukārt 2019. gada vasarā jauno nosaukumu spēja nosaukt 99,9% aptaujāto iedzīvotāju.

Šogad fokusā ir uzņēmuma digitālā transformācija, kas nozīmē uzņēmuma maiņu gan no pakalpojumu, gan iekšējo IT sistēmu un biznesa procesu, gan darba metožu viedokļa, lai uzlabotu klientu pieredzi, ievērojami paātrinātu klientu apkalpošanu un tālāk efektivizētu uzņēmuma darbību,” skaidro “Tet” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Pieaugums vērojams visos darbības virzienos

Reklāma
Reklāma

Pērn uzņēmums saglabājis pamatpakalpojumu apgrozījuma līmeni un palielinājis eksporta un jauno biznesu pakalpojumu apgrozījumu. Datu pārraides apgrozījums pieaudzis par 5%, un 1% pieaugums vērojams arī konkurences piesātinātajā interneta un televīzijas pakalpojumu jomā, kas apliecina uzņēmuma spēju sabiedrībai piedāvāt mūsdienīgus un ērtus pakalpojumus jau nostabilizējušās jomās, kur ienāk arī arvien vairāk starptautisko spēlētāju.

Sasniedzot 12% kopējā tirgus daļu, apgrozījums dubultojies elektroenerģijas biznesā. Savukārt būvniecības biznesa ieņēmumi auguši par 36%, salīdzinot ar “Citrus Solutions” rādītājiem 2018. gadā.

Tāpat apgrozījuma pieaugumu piedzīvojušas jaunās biznesa līnijas: reklāmas pakalpojumi, datoru apkalpošana, datu centri un tehnikas tirdzniecība.

Mākoņpakalpojumu biznesa apgrozījums pieaudzis par vairāk nekā divām reizēm ar interesi gan no ārvalstu uzņēmumiem, tostarp Ukrainas un pārējām Baltijas valstīm, gan Latvijas uzņēmumiem.

Tas saistīts gan ar vispārējās izpratnes celšanos par nepieciešamību datus glabāt droši, gan barjeru mazināšanos datus uzglabāt pie kāda cita, nevis paša uzņēmuma telpās. Prognozējams, ka mākoņpakalpojumi komplektācijā ar IT un datu drošības pakalpojumu attīstību piedzīvos izaugsmi arī turpmāk, jo aizsardzība pret datu noplūšanas un sistēmu uzlaušanas incidentiem ar katru gadu kļūst arvien aktuālāka.

Paplašinās datu centru un apmācīs “Aneti”

Tādēļ arī šinī gadā tiek plānots paplašināt datu centru kapacitāti, un jau šobrīd klientu ērtībai un vienkāršākai pakalpojumu pārlūkošanai un pārvaldībai ieviesta jauna mākoņpakalpojumu platforma “TetCloud”.

2019.gadā darbību uzsāka “Tet” lielo datu ezers, kas ļauj vienkopus apkopot un glabāt lielus datu apjomus, un nākotnē kalpos kā pamats datu risinājumu izstrādei, piemēram, personalizētas klientu pieredzes veicināšanai, procesu automatizācijai un uzņēmuma darbības efektivitātes celšanai.

Jau pērn tika ieviests personalizētas satura rekomendācijas algoritms “Shortcut” klientiem un izstrādāts rekomendāciju rīks tehnikas iegādei.

Uzsākts darbs pie algoritma izstrādes, kas iekārtās attālināti noteiktu problēmas un tās arī novērstu vēl pirms klienti ar to saskārušies.

Arī šogad tiks turpināts darbs pie mašīnmācīšanās risinājumu attīstības, īpašu vērību veltot tīkla kvalitātes algoritmiem, tādējādi proaktīvi novēršot iespējamās tehniskās problēmas un nodrošinot vēl labākus pakalpojumus klientiem.

2019.gadā “Tet” turpināja klientu digitālās apkalpošanas kanālu attīstību, kā rezultātā jau 45% no klientu jautājumiem tiek apkalpoti digitālās komunikāciju kanālos: čatbotā Anete, čatā ar operatoru un saziņā e-pastos.

Čatbots Anete šobrīd pareizi atbild jau uz 81% jautājumu un pārvalda ap 1200 atbildēm uz vairāk kā astoņdesmit tūkstošiem jautājumu variantu – dažādiem frāžu un izteicienu veidiem, vārdu salikumiem un atslēgvārdiem.

Turpinot tālāko attīstību klientu apkalpošanas un efektivitātes uzlabošanā, ir uzsākts darbs pie jauniem risinājumiem, kas balstīti “teksts uz balsi” un “balss uz tekstu” tehnoloģijās, ar ko pirmos klientus iepazīstināsim jau šī gada pirmajā pusē.

Latvijas skatītājam interesants saturs

Īpašu izaugsmi piedzīvojusi “Shortcut” lietotne, kam 2019. gada izskaņā bija 2 reizes lielāks klientu skaits nekā 2018. gadā, saglabājot līderību Latvijas un arī pasaules straumēšanas pakalpojumu vidū, tostarp apsteidzot vienu no pasaulē zināmākajiem zīmoliem “Netflix”.

Tāpat pērn pilnveidota gan Shortcut lietotne, gan ieviesta “Helio iTV” datora versija, tādējādi nodrošinot mūsdienīgu pakalpojuma pārklājumu un pieejamību uz visām ierīcēm – televizoriem, datoriem, planšetdatoriem un viedtālruņiem.

Televīzijas biznesa izaugsmi palīdzējusi veicināt sekmīga satura stratēģija, nodrošinot kvalitatīvu TV kanālu klāstu un satura piedāvājumā īpašu uzmanību pievēršot pašprodukcijām un citam Latvijā veidotam saturam, HBO un citu pasaules lielo studiju seriāliem un filmām, kā arī sporta pārraidēm.

2019. gadā skatītājiem piedāvājām 64 latviešu filmas, tostarp animācijas un dokumentālās filmas, jeb vidēji vismaz vienu jaunu filmu nedēļā, tādējādi veicinot to pieejamību visā Latvijas teritorijā.

Pērn skatītākās filmas bija “Klases salidojums”, “Lote un pazudušie pūķi”, “Kriminālās ekselences fonds”, “Jelgava 94” un “Nekas mūs neapturēs”.

Savukārt “Helio Media” piedāvāja 24 jaunus seriālus, šovus un raidījumus, tostarp pirmo Latvijas un Ukrainas kopražojuma seriālu “Markuss”, turklāt 2020. gadā plānots vēl plašāks piedāvājums.

Tāpat šogad skatītājiem tiks piedāvāti jauni un aizraujoši pasaules seriāli un sporta pārraides – gan pasaules čempionāts hokejā, gan vasaras olimpiskās spēles Tokijā, gan translācijas no citām pasaules līmeņa sacensībām ar Latvijas labāko sportistu dalību.

Kvalitatīvs tīkls

Attīstot pasaules mēroga starpvalstu optisko kabeļu tīklu “Baltic Net”, “Tet” turpināja stiprināt uzņēmuma pozīcijas interneta infrastruktūras eksportā.

2019. gadā “Tet” atklāja īpaši jaudīgos optiskas maģistrāles savienojumus Rīga-Viļņa un Rīga-Stokholma, kas spēj piedāvāt datu pārraidi ar ātrumu 100 Gbit/s.

Šāds ātrums ļauj trīs sekundēs vienlaikus ielādēt 10 000 foto vai 10 000 dziesmas vai pat 50 HD kvalitātes filmas. Tādējādi Tet izveidoto “Baltic Net” šobrīd veido jau desmit mezgli, savienojot Rīgu ar astoņām Eiropas valstīm: Tallinu, Viļņu, Stokholmu, Helsinkus, Kauņu, Frankfurti, Varšavu un Kijevu. 2019. gadā Tet turpināja arī investēt IT infrastruktūras drošībā un efektivitātē.

Pērn “Tet” turpināja investēt līdzekļus arī optiskā tīkla izbūvē, kas ļauj nodrošināt vienmēr ātra interneta pieslēgumu. Papildus tika turpināts ieviest jaunākās tehnoloģijas vara tīkla datu pārraides ātruma un pieejamības uzlabošanai, kā arī uzsākta plānveidīga vecā balss pakalpojumu tīkla izslēgšana un pakalpojumu pārslēgšana uz mūsdienīgām tehnoloģijām – IP balsi un optiku.

Līdz ar sabiedrības ieradumu un tehnoloģiju maiņu, internetā pavadītais laiks un ikdienā lietotais datu apjoms arvien pieaug, tādēļ pērn “Tet” divas reizes palielināja interneta ātrumu optiskā tīkla klientiem. Sabiedrība patērē arvien vairāk satura (vairāk video, sociālo tīklu, ziņu, filmu un seriālu), kā arī pieaug satura izšķirtspēja jeb kvalitāte – HD izšķirtspēja filmām un seriāliem ir norma, tāpat arvien pieaug TV kanāli HD kvalitātē.

Turklāt vidusmēra ģimenē internetu vienlaikus lieto 5-6 iekārtas. Tas viss palielina datu plūsmu, tādēļ arvien būtiskāks kļūst interneta ātrums un stabilitāte arī vakara stundās, kad ierasti ir lielākā tīkla noslodze un blīvi apdzīvotās vietās mobilie tīkli nespēj piedāvāt stabilu kvalitāti.

Uzziņa:

“Tet” grupā ir uzņēmumi “Tet”, “Citrus Solutions”, “T2T”, “Data Experts”, “Helio Media” un “Baltijas datoru akadēmija”. Tet pieder 23% SIA “Latvijas Mobilais Telefons” daļu.

Tet pieder valstij AS “Publisko aktīvu pārvaldītājs “Possessor”” personā (51%) un Dānijā reģistrētā telekomunikāciju uzņēmuma “Telia Company” meitasuzņēmumam “Tilts Communications” (49%).

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.