“Teslas” ir vairāk pakļautas avārijām nekā iekšdedzes dzinēja auto. Kāpēc tā? 17
Saskaņā ar apdrošināšanas nozares statistiku ar iekšdedzes dzinēja automašīnu vadītājiem ir lielāka iespēja iekļūt ceļu satiksmes negadījumā, kad viņi pāriet uz elektrisko transportlīdzekli. Tas ir tāpēc, ka autovadītāji, iespējams, nav pieraduši pie elektroauto specifikas, ziņo “New York Post”.
Uzņēmums “LexisNexis Risk Solutions” atklāj, ka apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits pieaudzis par 14,3% un izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis par 14,5%. Statistika rāda, ka izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis tiem autovadītājiem, kas nesen pārsēdušies ar elektrību vadāmā automobilī, piemēram, “Tesla”.
Saskaņā ar “LexisNexis Risk Solutions” datiem apdrošināšanas atlīdzību skaita pieaugums visaugstākais ir pirmajā gadā pēc tam, kad ticis iegādāts elektroauto.
Ar laiku pēc auto nomaiņas avāriju skaits mazinās, tas liecina, ka pieradumam ir liels spēks un neierasta elektoroauto vadīšana var radīt riskus.
Lai gan uzņēmums “LexisNexis” nenorāda uz konkrētu elektroauto funkciju, kas izraisa avāriju, pastāv dažas būtiskas atšķirības starp “Teslu” un tipisku iekšdedzes dzinēja transportlīdzekli.
Piemēram, “Teslas” ieslēdzas un ir gatavas braukt, tiklīdz cilvēks apsēžas vadītāja sēdeklī. Līdzīgi, kad vadītājs izkāpj- augsto tehnoloģiju transportlīdzeklis pats izslēdzas.
Un tā kā automašīnas ir pilnībā elektriskas, tad, kad “Tesla” ieslēdzas, nav dzinēja apgriezienu vai vibrācijas, tāpēc ir grūti noteikt vai transportlīdzeklis ir gatavs braukšanai.
Arī ātrumu uzņemt “Tesla” spēj daudz ātrāk nekā ar iekšdedzes dzinēja auto. Piemēram, “Tesla Model 3” ātrumu 96km/h var sasniegt 4,1 sekundē.
Salīdzinājumam, “BMW 330i”, lai sasniegtu šo ātrumu, ir nepieciešams par vienu sekundi vairāk.
Tomēr ātrums nav vienīgā problēma. Gāzes automašīnām parasti ir nepieciešams lielāks spiediens uz pedāli, lai automašīna varētu sākt kustēties, jo dzinējam ir jāuzņem apgriezieni, kas tā nav elektroauto gadījumā.
Šāds kontrasts var būt bīstams vidē, kur ir būtiski ievērot zemu braukšanas ātrumu. Lielākā daļa autovadītāju ir apmācīti vadīt iekšdedzes transportlīdzekļus, un viņi pielieto ierasto spiedienu uz akseleratora pedāli.
Autovadītājiem varētu būt arī grūti pierast pie elektorauto, tā sauktās, “viena pedāļa braukšanas” funkcijas, kas strauji palēnina automašīnu, kad vadītājs paceļ kāju no akseleratora pedāļa, nevis vienkārši ļauj tai ripinātes, kā tas mēdz būt, piemēram, ieksdedzes dzinēja automašīnā.
Pieradums izmantot tikai vienu pedāli gan iedarbināšanai, gan apturēšanai var radīt apjukumu ārkārtas situācijās, kad ir nepieciešams ātri nospiest reālo bremžu pedāli.