“Tele2” dati rāda, kā mainījušies mobilo telefonu iegādāšanās paradumi 0
Mobilo sakaru operatora “Tele2” dati liecina, ka šogad, salīdzinot ar aizvadīto gadu, pārdoto mobilo telefonu daudzums palielinājies par 8%, neskatoties uz to, ka kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā stagnē.
Uzņēmuma dati arī rāda, ka par 12% pieaudzis to klientu skaits, kas iegādājas dārgākus mobilos tālruņus.
Līderi nemainīgi
Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir “Samsung”, “Huawei” un “iPhone”, taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī “Nokia” un “Xiaomi”, kas gūst arvien lielāku popularitāti.
“Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu,” saka “Tele2” mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe.
“Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar “Huawei” pozīcijām tirgū.”
Podziņtelefoni notur pozīcijas
Lai arī pārliecinoši lielāko tirgus daļu aizņem viedtālruņi, nemainīgi stabilas pozīcijas vēl joprojām ir arī tā dēvētajiem “podziņu telefoniem”. Tos savas vienkāršās funkcionalitātes dēļ galvenokārt izvēlas seniori.
“Būtiski ir arī tas, ka arvien vairāk klientu izvēlas apdrošināt savus mobilos tālruņus, ņemot vērā to, ka pieaug mobilo telefonu tirgus vērtība. Šobrīd jau tiek apdrošināts katrs piektais mobilais telefons,” atzīst D. Škrabe.
Šogad aptuveni 10% no kopējā pārdoto telefonu apjoma ir iegādāti “Tele2” interneta veikalā.