Publicitātes foto

“Tele2” atsakās piedalīties Veselības ministrijas iepirkumā; aicina ministri pievērst uzmanību 1

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” atsakās piedalīties Veselības ministrijas (VM) izsludinātajā iepirkumā par mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanu ministrijai un tās padotības iestādēm. Kā norāda “Tele2”, šis ir tendenciozi sagatavots publiskais iepirkums, kas neveicina godīgu konkurenci un ir pretrunā Konkurences padomes (KP) metodiskajam materiālam, kas ir nosūtīts visām ministrijām, ir tām saistošs un aicina tās pārskatīt kritērijus elektronisko sakaru pakalpojumu iepirkumos.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Veselam
Kā tad ir pareizi ēst hurmas – ar vai bez mizas? Uztura speciālistiem ir kategoriska atbilde
Lasīt citas ziņas

Veselības ministrija diemžēl ir ignorējusi KP ieteikumu neiekļaut iepirkumu vērtēšanā kritēriju par bāzes staciju skaitu vai to skaitu noteiktā radiofrekvenču diapazonā, jo šis kritērijs viennozīmīgi nespēj nodrošināt labāko pakalpojuma kvalitāti.

Tāpat ministrija nav ņēmusi arī vērā KP aicinājumu iepirkuma nolikumā paredzēt iespēju piešķirt vērtēšanas punktus par pakalpojuma grozu jeb tarifu plānu kopumā, nevis atsevišķām tā vienībām, ņemot vērā, ka maksa par pakalpojuma vienību – sarunas minūti, īsziņu, vienu megabaitu – mobilo sakaru tirgus praksē jau sen vairs netiek klientiem piemērota. Līdz ar to konkurence par šīm vienībām nepastāv, jo visi pretendenti vienādi saņem augstāko punktu skaitu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tele2” aicina veselības ministri Līgu Meņģelsoni pievērst uzmanību šim iepirkumam, ņemot vērā, ka iepirkumā, kurā valda favorītisma elementi un selektīvi atlasīti kritēriji, nav iespējams izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu.

“Mēs visi zinām, ka veselības nozare pastāvīgi izjūt līdzekļu trūkumu, tādēļ ir ārkārtīgi neparasti un ciniski šādos apstākļos rīkot iepirkumu, kurš neļauj izmantot konkurences piesātinātā tirgus iespējas un noskaidrot izdevīgāko piedāvājumu. Tā vietā ir pamatots risks pārmaksāt par pakalpojumu un nelietderīgi izšķērdēt budžeta līdzekļus, lai gan tik daudzās veselības jomās finanses pietrūkst,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Ja valsts un pašvaldības institūcijas šādā veidā, ignorējot kompetento iestāžu profesionālās rekomendācijas, turpinās rīkot iepirkumus, tad drīz konkurences šajā sektorā nebūs vispār. Tas būs ļoti bēdīgs signāls par uzņēmējdarbības vidi valstī. Piemēram, tādu institūciju kā CSDD, Rīgas Stradiņu universitāte, Valsts nekustamie īpašumi, Ārlietu ministrija, Ādažu un Rīgas pašvaldību pēdējos mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumos jau nebija iespējams noskaidrot labāko piedāvājumu, jo startēja tikai viens pretendents – vēsturiskais operators.”

Kā atzīmē “Tele2”, VM iepirkuma komisija atbildes vēstulē uz iebildumu par šo iepirkumu ir norādījusi, ka viņiem ir svarīgi kritērijos iekļaut bāzes staciju skaitu, jo Neatliekamajam medicīnas palīdzības dienestam (NMPD) ir svarīgs kvalitatīvs pārklājums visā Latvijā.

“Mēs neapšaubāmi apzināmies, cik būtiska palīdzības dienestiem ir laba sakaru kvalitāte. Tikai VM iepirkumu komisija laikam nezina, ka, piemēram, NMPD, kuram balss pakalpojums sniedz vēsturiskais operators, jau vairākus gadus savās automašīnās izmanto “Tele2” pieslēgumu. Visā sadarbības laikā neesam saņēmuši nevienu pretenziju, kas liecina, ka pakalpojumu kvalitāte ir pietiekami augstā līmeni un tam nav nekādu saistību ar bāzes staciju skaitu Latvijā, ko tagad vēlas vērtēt ministrijas ierēdņi. Turklāt vēlamies norādīt, ka KP metodiskais materiāls, kas aicina neizmantot konkurenci ierobežojošus kritērijus, ir nosūtīts visām ministrijām, t.sk. VM,” saka R.Rosts.

VM izsludinātais iepirkums paredz slēgt līgumu par mobilo sakaru pakalpojumu nodrošināšanu 1472 lietotājiem uz trim gadiem.

Reklāma
Reklāma

“Tele2” jau iepriekš norādījis, ka publiskajos iepirkumos pastāv izteiktas favorītisma pazīmes vienam tirgus spēlētājam. Tajos tiek iekļauti kritēriji, kas nedefinē sniegtā un klientam nepieciešamā pakalpojuma kvalitāti, mākslīgi tiek samazināta finanšu sadaļas proporcija attiecībā pret tehnisko sadaļu, kā arī iekļautas absurdas prasības, īpaši piemeklējot tās vienam konkrētam tirgus spēlētājam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.