Foto: Shutterstock

Teju trešdaļa pircēju vēlas atdot atpakaļ internetā iegādātās preces 0

Pirkumus internetā pēdējā pusgada laikā veikuši 79% Latvijas aktīvo interneta lietotāju. No tiem 27% saskārušies ar nepieciešamību preces sūtīt atpakaļ pārdevējam vai apmainīt, liecina “Omniva” šī gada martā veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Tramps nomaina Ovālā kabineta galdu dažas dienas pēc tam, kad Īlona Maska dēls iemūžināts uz tā atstājam “dāvanu” 5
RAKSTA REDAKTORS
Kā krāpnieki zina, kur meklēt cilvēkus ar vairākiem tūkstošiem kontā – vai banku dati kaut kur noplūst? Atbild eksperti
Trampa optimismam nav pamata: izlūkdienesti atklāj Putina patieso plānu. Kādas nelietības iecerējis Krievijas diktators?
Lasīt citas ziņas

Kaut arī teju katrs trešais interneta lietotājs pēdējā pusgada laikā ir saskāries ar nepieciešamību atgriezt internetā iegādātu preci, tikai 19% savas patērētāja tiesības izmantojuši praksē. No tiem 11% pircēju preces atgriešanu veikuši vienu reizi, savukārt 8% to darījuši pat vairākkārt.

Tādējādi ir būtisks pircēju skaits, kuri, neraugoties uz nepieciešamību preci sūtīt atpakaļ pārdevējam, tomēr izvēlas to paturēt. “2% pircēju atzīst, ka neatbilstošo preci pārdevuši citiem, taču 6% – samierinājušies un nevajadzīgo paturējuši. “

CITI ŠOBRĪD LASA

Omniva” kā sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējam ir ļoti būtiski izprast šādas rīcības motīvus, īpaši ņemot vērā, ka mūsu bizness strauji pieaug un mēnesī apkalpojam aptuveni 20 000 starptautisko sūtījumu,” skaidro “Omniva” vadītāja Beāte Krauze.

Kā biežākos iemeslus preces nesūtīšanai atpakaļ respondenti minējuši neērtības, sarežģītu atgriešanas procesu un papildu izmaksas. Tas norāda uz būtisko loģistikas pakalpojumu sniedzēju lomu patērētāju izvēlē – preces atpakaļ sūtīšanas procesam ir jābūt vienkāršam, ērtam un uzticamam, respektīvi, patērētājiem draudzīgam.

Saskaņā ar pētījumu lielākoties jeb 69% gadījumu tiek atgrieztas preces, kuru vērtība nepārsniedz 50 eiro, 27% gadījumu atgriezto pirkumu summa bijusi robežās no 51 līdz 200 eiro, bet 6% gadījumu pat pārsniegusi 200 eiro.

Interesanti, ka tieši vērtīgākās preces virs 200 eiro lielākoties pasūta reģionos dzīvojoši latvieši, īpaši vīrieši vecumā no 30 līdz 49 gadiem. “Tas apliecina e-komercijas aizvien intensīvo attīstību ne vien Rīgā, bet arī ārpus tās.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.