Teiloras Sviftas ierakstu kompānija noliedz “Spotify” aplēšu patiesumu 0
Amerikāņu dziedātājas Teiloras Sviftas ierakstu kompānija noraidījusi mūzikas straumēšanas pakalpojuma “Spotify” izteikumus, ka viņa par dziesmu spēlēšanu gadā varētu nopelnīt līdz sešiem miljoniem ASV dolāru (4,8 miljonus eiro).
Patiesībā Svifta pēdējo 12 mēnešu laikā no dziesmu straumēšanas ASV nopelnījusi 496 044 dolārus (398 237 eiro), turklāt lielākā daļa naudas nākusi no video straumēšanas pakalpojuma “Vevo”, nevis “Spotify”, norāda ierakstu kompānija “Big Machine”.
Savukārt “Spotify” atbildēja, ka patiesībā Sviftas globālie ieņēmumi esot tuvāki diviem miljoniem dolāru (1,6 miljoniem eiro).
“Jo vairāk mēs augam, jo vairāk varam samaksāt izpildītājiem. Un pašlaik mēs augam kā traki!” sacīja “Spotify” pārstāvis Džonatans Prinss.
Starp Sviftu un “Spotify” izcēlās strīds, kad dziedātāja pēc jaunā albuma “1989” izdošanas izņēma no straumēšanas servisa visu savu mūzikas katalogu.
“Es negribu ziedot savas dzīves darbu eksperimentam, kas, manuprāt, nesniedz godīgu atalgojumu dziesmu sacerētājiem, producentiem, izpildītājiem un radītājiem,” sacīja 24 gadus vecā dziedātāja. “Es neatbalstu uzskatu, ka mūzikai nav vērtības un tai vajadzētu būt pieejamai bez maksas.”
“Spotify” vadītājs Dāniels Eks otrdien norādīja, ka “Spotify” esot izmaksājis divus miljardus ASV dolāru (1,6 miljardus eiro) ierakstu studijām un mūzikas izdevējiem. “Teilorai Sviftai ir pilnīga taisnība. Mūzika ir māksla, mākslai ir vērtība, un māksliniekiem vajadzētu saņemt atalgojumu,” Eks raksta blogā. “No pirātisma māksliniekiem neatlec ne penija. Ja jūs paskatītos vietnes “Pirate Bay” šīs nedēļas visvairāk lejupielādētāko failu sarakstu, jūs redzētu “1989” pirmajā vietā.”
Taču ierakstu kompānijas “Big Machine” vadītājs Skots Borčeta kritizē “Spotify” darbības modeli. “Fakti parāda, ka mūzikas industrijai klājās daudz labāk pirms “Spotify” parādīšanās. Neaizmirstiet, ka manis nosauktie skaitļi attiecas uz pašlaik veiksmīgāko izpildītāju mūzikas industrijā. Kā ar pārējiem mūziķiem, kuriem ir grūti izveidot karjeru? Pagājušā gada laikā “Spotify” izmaksājis summu, kas ir ekvivalenta 50 000 pārdotu albumu,” viņš norāda intervijā žurnālam “Time”.
Sviftas jaunākais albums baudījis lielus panākumus visā pasaulē, bet jo īpaši ASV, kur pirmajās divās nedēļās pārdoti 1,68 miljoni ieraksta eksemplāru.
“1989”, tāpat kā Sviftas iepriekšējie divi albumi “Speak Now” un “Red”, jau pirmajā nedēļā sasniedza platīna statusu.