Teilora Svifta: Mūziķiem jātiek pienācīgi atalgotiem 0
Amerikāņu popzvaigzne Teilora Svifta slejā laikrakstam “The Wall Street Journal” raksta, ka mūziķiem vajadzētu tikt pienācīgi atalgotiem, ziņo mūzikas žurnāls “Rolling Stone”.
Rakstā par pārmaiņām mūzikas industrijā Svifta sevi dēvē par “entuziasma pilnu optimisti”. Viņasprāt, mūziķa panākumu atslēga ir optimālas cenas noteikšana par ierakstiem, kā arī nepārtraukta fanu pārsteigšana ar ko jaunu.
“Pēdējos gados jūs droši vien esat lasījuši par pazīstamiem mūziķiem, kuri nolēmuši atdot savu mūziku teju par brīvu tikai tāpēc, lai iegūtu reklāmas līgumu vai ekskluzīvu darījumu,” norāda Svifta. “Es ceru, ka nākotnē mūziķi apzināsies savu vērtību un prasīs atbilstošu cenu.”
“Mūzika ir māksla, un māksla ir nozīmīga un reti sastopama. Svarīgas, retas lietas ir vērtīgas. Par vērtīgām lietām būtu jāmaksā. Manuprāt, mūzikai nav jābūt bezmaksas,” viņa uzskata.
Cilvēki iegādājas mūziku, kas “kā bulta izšaujas cauri viņu sirdij, liek justies stiprākiem vai tā, it kā viņi nebūtu vieni”, raksta 24 gadus vecā dziedātāja.
Svifta uzsver, ka fani uzlūkojot mūziku līdzīgi kā attiecības. Kamēr ar vieniem mūziķiem izveidojas īsas dēkas, tikmēr ar citiem radusies saikne esot ilglaicīga un vērtīga. Viņa norāda, ka mūziķiem būtu jācenšas izveidot ciešas attiecības ar faniem, kā arī regulāri sagādāt tiem pārsteigumus.
“Mēs esam “YouTube” paaudze,” raksta Svifta. “Kad kāpu uz skatuves pagājušā gada turnejā, gandrīz ikviens fans bija noskatījies internetā kādu no maniem iepriekšējiem koncertiem. Man bija jāparāda viņiem kas jauns. Es uzaicināju dučiem īpašo viesu, kuri izpildīja hitus kopā ar mani. Es ceru, ka nākamās mūziķu paaudzes izdomās jaunus veidus, kā noturēt fanu interesi, lai arī tas nav viegli.”
Svifta ir septiņu “Grammy” balvu ieguvēja. Viņa pārdevusi 26 miljonus CD un 75 miljonus digitālo singlu.