Tehnoloģijas palīdz slimnīcām veidot digitālās veselības aprūpes nākotni 7
Pārtapšana par nākotnes digitālo slimnīcu ir daudzpakāpju process
Iedzīvotāju novecošana visā pasaulē rada arvien lielāku spiedienu uz veselības aprūpes resursiem un infrastruktūru. Faktiski veselības aprūpes izdevumi bagātākās valstīs jau tagad sasniedz vairāk nekā 10 procentus no IKP.
Lai izveidotu veselības aprūpes sistēmu, kas spētu apmierināt šīs augošās vajadzības, valdībām ir jāpārdomā, kā izmantot tehnoloģijas slimnīcas pakalpojumu atbalstīšanai un uzlabošanai.
Veselības aprūpes sistēmu digitālā pārtapšana nodrošina vairākus ieguvumus, sākot no kvalitatīvākas aprūpes un lielākas pacientu apmierinātības līdz uzlabotai efektivitātei un labākām talantu attīstības iespējām. Īsāk sakot, digitalizācija veselības aprūpē ir ieguvums ikvienam.
Digitālās slimnīcas
Lai nodrošinātu kvalitatīvākus veselības aprūpes pakalpojumus, lielākā daļa slimnīcu kaut kādā formā jau ir ieviesušas digitālos pakalpojumus. Tomēr pārtapšana par nākotnes digitālo slimnīcu ir daudzpakāpju process. Veselības aprūpes digitalizācija notiek četros posmos, un pirmais no tiem ir “informatīva veselības aprūpe”. Tas ir zemākais digitālās pārtapšanas līmenis un ietver tādus pakalpojumus kā slimnīcas iekštīkls un digitālo maksājumu sistēma.
Nākamais posms ceļā uz digitalizāciju ir “digitālā veselības aprūpe”. Tas ir ievērojami augstāks līmenis, un to ir sasniegusi lielākā daļa slimnīcu. Digitālā veselības aprūpe var ietvert jebko, sākot no strukturētām elektroniskajām medicīnas vēsturēm (EMV) un nākamās paaudzes vesela genoma sekvencēšanas līdz sadarbībai starp slimnīcu un mājas aprūpi un valkājamierīču nēsāšanai.
Daudzas slimnīcas pašlaik virzās uz nākamo posmu — “viedo veselības aprūpi”. Tas ietver slimnīcu savstarpējo sadarbību veselības aprūpes jomā, 5G ieviešanu un veselības aprūpes liela apjoma datu platformas. Dažas slimnīcas pašlaik pāriet pat uz ceturto jeb pēdējo posmu — “kognitīvo veselības aprūpi”.
To veicina mākslīgā intelekta ieviešana pakalpojumu sniegšanā pacientiem, diagnostikā un ārstēšanā, kā arī medicīniskajā attēldiagnostikā un biometriskajā atpazīšanā. Viss minētais var samazināt darbības izmaksas, vienlaikus uzlabojot medicīnas pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti.
Lai panāktu šāda veida digitālo pārtapšanu, slimnīcām ir nepieciešama uzticama, ātrdarbīga un elastīga IT infrastruktūra ar nākamās paaudzes uzglabāšanas iespējām. Lielajās slimnīcās parasti tiek izmantotas divas galvenās sistēmas: SIS (slimnīcas informācijas sistēma), kas tiek lietota, lai pārvaldītu tādus uzdevumus kā vizītes, reģistrēšana un cenu noteikšana, un EMV (elektroniskās medicīnas vēstures), kas attiecas uz pacientu medicīnas vēsturēm.
Lai nodrošinātu pakalpojumu 24 stundas katru dienu, augstu stabilitāti un augstu veiktspēju, abām sistēmām ir nepieciešami vairākmezglu datu bāzu klasteri. Tām ir nepieciešama arī datu aizsardzība reāllaikā un attāla ārkārtas atkopšana, lai problēmu gadījumā nodrošinātu datu atjaunošanu.
Reāli piemēri
Lai arī ārkārtas atkopšanas risinājumi, kas ietver divas un trīs datu glabāšanas vietas, ir kļuvuši par normu lielās slimnīcās, Huawei risinājumi ar diviem aktīviem mezgliem / trīs datu centriem bez vārtejām ir paredzēti, lai nodrošinātu pakalpojumu 24 stundas katru dienu, daudzveidīgas paplašināšanas iespējas, kā arī samazinātas izmaksas. Lielākā slimnīca Vācijas Ziemeļreinas-Vestfālenes reģionā — Esenes Universitātes slimnīca — ir viena no vietām, kur jau tiek lietota šī tehnoloģija. Slavenajā slimnīcā katru gadu ārstējas 50 000 pacientu un 195 000 ambulatoro pacientu.
Šis lielais pacientu skaits nozīmē to, ka slimnīca ir saskārusies ar ievērojamu lietotāju datu pieaugumu slimnīcas informācijas sistēmās. Savukārt tas radīja nepieciešamību palielināt datu krātuves, lai nodrošinātu uzticamu pakalpojumu. Ieviešot NVMe zibatmiņu risinājumu OceanStor Dorado ar diviem aktīviem mezgliem, Esenes Universitātes slimnīca varēja paātrināt reakcijas laiku par 40 procentiem, piedāvājot pakalpojumu, kura uzticamība ir 99,9999 procenti. Tas ievērojami samazināja arī īpašuma kopējās izmaksas (par 50 procentiem).
Līdz ar organizatorisko datu apjoma pieaugumu slimnīcās ir vērojams arī medicīnisko attēldatu apjoma palielinājums. Lai ievērotu stingrus atbilstības noteikumus, šiem attēliem ir jābūt pieejamiem jebkurā vietā un laikā. Tie tiek glabāti attēlu arhivēšanas un sakaru sistēmā (Picture Archiving and Communication System — PACS). Taču, jo vairāk datu, jo lēnāks kļūst sistēmas reakcijas laiks.
Sv. Lūka slimnīca Beļģijā jau tagad novērtē Huawei tehnoloģijas priekšrocības. Tā, būdama saistīta ar Lēvenas Universitāti un vienu no pasaules labākajām slimnīcām, nodrošina vairāk nekā 1000 gultu, un tajā strādā 5800 darbinieku. Tomēr slimnīca nespēja nodrošināt nepieciešamo datu drošību, lai ik gadu tiktu galā ar 20 procentus lielu datu pieaugumu slimnīcas informācijas sistēmā. Tāpēc slimnīca sāka izmantot Huawei OceanStor risinājumus, kas nodrošināja gan SAN, gan NAS krātuves pakalpojumus, kā arī datu dublēšanas pakalpojumus.
Izmantojot risinājumu ar diviem aktīviem mezgliem, krātuves sistēma bojājuma gadījumā var pārslēgties starp divām aprīkojuma telpām, novēršot pakalpojuma pārtraukumus vai datu zudumu. Attālajā ārkārtas atkopšanas centrā tiek glabāta arī datu kopija. Ja pamata darbības vietā ir radusies kļūme, pakalpojumus var pārslēgt uz ārkārtas atkopšanas vietu. Tas palīdz nodrošināt arī pakalpojumu nepārtrauktību. Rezultātā Sv. Lūka slimnīca spēja padarīt sistēmas reakcijas laiku piecas reizes ātrāku. Tā varēja ievērojami samazināt arī īpašuma kopējās izmaksas (par 50 procentiem), vienlaikus nodrošinot nepārtrauktu pakalpojumu divdesmit četras stundas diennaktī.
Šīs problēmas risināšanai Huawei piedāvā divu veidu datu risinājumus, kas paredzēti gan lielām slimnīcām, gan mazākām klīnikām. SAN un NAS risinājums ar diviem aktīviem centriem un attālo dublēšanu ir labāk piemērots lielākām slimnīcām, kurās ir vairāk nekā 1000 gultu. Risinājumam ir nozarē vienkāršākā arhitektūra un pārvaldība, un tas var saīsināt attēla vaicājuma laiku, kā arī nodrošināt efektivitāti un reāllaika datu pieejamību. Savukārt attālais ārkārtas atkopšanas centrs nodrošina datu kopēšanu.
Mazākām slimnīcām un klīnikām Huawei SAN un NAS risinājumi ar diviem aktīviem centriem un OceanStor hibrīdo zibatmiņas krātuvi var atbalstīt vairākus pakalpojumus, tostarp slimnīcas informācijas sistēmu datu bāzes un attēlu datus. Tas sniedz iespēju saīsināt attēlu vaicājumu laiku un nodrošināt reāllaika datu pieejamību, kā arī samazina kopējās izmaksas.
Uzņēmums Huawei ir apņēmies veikt ieguldījumus, attīstīt pilnībā savienotas veselības aprūpes sistēmas un palīdzēt slimnīcām virzīties uz viedu un kognitīvu veselības aprūpi. Turklāt, apliecinot šo apņemšanos, uzņēmums nesen tikās ar Taizemes Medicīnas pakalpojumu departamentu, lai nodrošinātu 5G savienojamību valsts veselības aprūpes sistēmai. Mērķis ir paaugstināt medicīnas pakalpojumu efektivitāti un uzlabot aprūpi, izmantojot 5G piedāvātās iespējas. Tās ietver viedās ātrās palīdzības automašīnas, telemedicīnu un risinājumus izolācijai mājās.
Šeit minētie piemēri ir tikai ieskats atbalstā, ko Huawei nodrošina klīnikām un slimnīcām to digitalizācijas procesā. Tikai nodrošinot uzticamu un efektīvu IT infrastruktūru, var veidot digitālu veselības aprūpi kopā ar slimnīcām.
Lai uzzinātu vairāk par to, kā Huawei OceanStor Dorado risinājumi palīdz veidot digitālās veselības aprūpes nākotni, apmeklējiet uzņēmuma tiešsaistes veselības aprūpes vietni.