Teātris piemin Jāni Reini: Dieva dots aktieris, kurš sevi sadedzināja 14
Tik reti dzimst aktieri, par kuriem ne tikai pēc nāves, bet arī dzīves laikā saka – Dieva dots aktieris, pieminot mūžībā aizgājušo aktieri Jāni Reini, akcentējis Latvijas Nacionālais teātris.
“Kā komēta viņš ieradās Latvijas teātrī un gan jau arī dzīvē, par ko zina tikai viņa vecāki. Kā komēta viņš aizgāja gan no teātra, gan dzīves. Pa ceļam iepriecinot un saraudinot, sajūsminot un nokaitinot, paceļot augstāk par sadzīves viļņiem un sīkām problēmām desmitus, simtus, bet, visticamāk, tūkstošus skatītāju – tik svarīga dzīves daļa Latvijā ir teātris un tik reti dzimst aktieri, par kuriem ne tikai pēc nāves, bet arī dzīves laikā saka – Dieva dots aktieris,” par aktieri raksta teātra pārstāve Ieva Struka.
Nacionālais teātris piemin Jāni Reini Romeo lomā Šekspīra traģēdijā, kur viņa Džuljeta Lāsma Kugrēna kļūst par viņa liktenīgo mīlestību arī dzīvē, titullomu – muzikantu Klāvu izrādē “Tikai muzikants”. Viņa vārds saistās ar Mārtiņa lomu filmā “Rīgas sargi”. Čehova tēvocis Vaņa kļuva par vienu no pēdējiem Jāņa Reiņa darbiem. 2010. gadā lomu pie Kirila Serebreņņikova “Mirušajās dvēselēs” viņš vairs nesagatavoja līdz galam, iztraucēja alkohols, atklāti norāda teātris.
“Arī tāpēc 1960. gadā dzimušā Jāņa Reiņa tik pāragrā aiziešana nav mūs teātrī pārsteigusi pilnīgi nesagatavotus – viņš sadega, mēs varam teikt. Bet mēs varam teikt arī – viņš sevi sadedzināja. Viņš nevarēja sevi nesadedzināt. Tāds bija viņa liktens, ko viņam bija nolicis Dievs,” pauž Struka.