Taupības pasākumi nākamgad skars arī sabiedrisko transportu – iespējama maršrutu tīklu samazināšana un biļešu cenu celšana 71
Taupības pasākumi nākamgad skars arī sabiedrisko transportu. Konkrēti lēmumi gan vēl nav pieņemti, taču Sabiedriskā transporta padome sprieda par sabiedriskā transporta maršrutu tīkla samazināšanu nākamgad. Precīzus reisus un maršrutus amatpersonas vēl nenosauc, – tos apzinās, vēsta LSM.LV.
Taču izskan, ka varētu sākt ar to reisu samazināšanu, kas ir Pierīgā, un kur kursē arī vilcieni vai “Rīgas satiksmes” transports.
Nākamā gada valsts budžeta taupīšana skars arī pasažierus, un, lai nebūtu tā, ka nauda izbeidzas pāragri, vispirms sāks ar maršrutu tīkla pārskatīšanu, kur ko varētu samazināt.
“Par konkrētiem maršrutiem tiešām šobrīd ir par agru runāt, bet Pierīga ir viens no virzieniem, uz kuriem mēs skatāmies, jo tur ir vislielākais iespēju segums. “Rīgas satiksmei” jau šobrīd ir maršruti, kas ir reizi stundā. Tas nozīmē, ka arī valsts pusē mēs salāgotu tā, ka tie laiki nav ar piecu minūšu intervālu, bet reizi stundā iet reģionālais transports, un reizi stundā iet “Rīgas satiksmes” transports,” stāstīja Sabiedriskā transporta padomes vadītāja Annija Novikova.
Iecere ir apzināt neienesīgos un mazāk pieprasītos maršrutus un samazināt tos līdz minimumam, zem kura nevarot iet.
Tāpat plāno pārskatīt tos maršrutus, kur lielos autobusos brauc daži cilvēki. Ja pašvaldības vēlas un var sponsorēt neizdevīgākus maršrutus vai reisus, tās to varēs darīt.
Vēl taupīt varētu arī uz infrastruktūras rēķina, piemēram, vilcienus, kas dodas pēdējā reisā vakara stundā, nedzenot atpakaļ uz Rīgu, slēdzot kases un telpas mazajās stacijās.
Resursus varētu taupīt arī, skolēnu autobusos ļaujot uzņemt vēl citus pasažierus.
Un atkal varētu celt sabiedriskā transporta biļešu cenas.