7. Galējs līdzeklis 0
Kā galēju līdzekli var izmantot interneta lietošanas aizliegumu, bet tad būtu jāpiedāvā alternatīvas kopīgas nodarbes: fitness, dejas, zīmēšana u.c. Ir svarīgi, ka šīs aktivitātes ir kopīgas, lai jūs darbotos kopā ar bērnu, zinātu viņa intereses.
8. Neignorējiet trauksmes signālus
Neatstāj bez ievērības frāzes “ko jūs darītu, ja es būtu miris?”, “kādu runu jūs teiktu manās bērēs?”, frāzi strīda laikā “labāk es būtu miris.” Akcentē uzmanību uz to un runā ar bērnu par šiem jautājumiem. Pat ja domā, ka tā ir manipulācija.
9. Stop-frāzes
“Anna ir teicamniece, bet tu – divnieku karaliene” – nesalīdzini bērnu ar citiem bērniem. Salīdzini bērnu tikai ar viņu pašu: “Atceries, ka vakar tev tas izdevās!”, viņam jāzina, ka tas ir iespējams. Nebiedē ar nezināmo – “tikai pamēģini nenolikt eksāmenu”!
Atvainojies par apvainojumiem. Lūdz piedošanu bērnam, ja strīda karstumā nosauci viņu negatīvi vērtējošā vārdā. Paskaidro, ka arī pieaugušajiem var nebūt taisnība. Bērnam nedrīkst teikt “tu gan esi maita”, “tu esi īsts nelietis.”
10. Noslogojiet bērnu ar dažādām nodarbēm
Jo vairāk bērns ir aizņemts, jo mazāk viņa prāts aizņemts ar citām tēmām. Tikai nevajag vienmēr no katras nodarbes gaidīt īpašus sasniegumus. Saki, ka hokejs – tas ir lieliski, bet lieliski ir arī tas, ka viņš nodarbojas ar sportu un norūda raksturu. Tu negaidi, ka viņš būs čempions. Ja neizdosies ar hokeju, viņš mēģinās kaut ko citu.
Ja jums vai tuviniekiem ir bijusi pieredze un atziņas saistībā ar bērnu un jauniešu pašnāvībām vai to mēģinājumiem, iedrošinām jūs dalīties pieredzē: [email protected]
Izmantotie materiāli: SPKCD un pravmir.ru