“Tas ir koks ar diviem galiem,” Zivtiņš skaidro, ka vidējā ātruma radaru skaita palielināšana neatrisinās problēmas 52
Vidējā braukšanas ātruma radaru skaitu Latvijā ir plānots palielināt trīs reizes. Vai tas ko līdzēs? TV24 raidījumā “Ziņu Top” Saeimas deputāts Edmunds Zivtiņš skaidro: “Tas ir koks ar diviem galiem.”
Zivitņš savulaik ir ļoti nopietni pētījis jautājumus par vidējo ātruma kontroli. Norvēģijas Satiksmes institūta pētījums atklāj, ka vidējā atruma kontrolei ir korelācija ar bojāgājušajiem satiksmes dalībniekiem.
“Ja mēs samazinām vidējo ātrumu, bojāgājušo skaits iet uz leju, līkne samazinās,” Zivitinš skaidro, ka ir tomēr viens kritiskais punkts, kuru pārsniedzot, līkne sāk paaugstināties.
“Igauņiem bija ļoti interesants pētījums par vidējā braukšanas ātruma radariem. Viņi secina to, ka tajā posmā, kur ir vidējais braukšanas ātrums, visi autovadītāji izkārtojas skaistā rindā un ievēro šo atļauto braukšanas ātrumu. Tajā brīdī, kad šī zona beidzas, sākās neapdomīgas apdzīšanas,”
Zivtiņš uzsver, ka tā ir lieta, par ko padomāt satiksmes organizētājiem un par satiksmes drošību atbildīgajiem.
Viss nav tik vienkārši. Nevar vienkārši dubultot vidējo ātruma radaru skaitu un cerēt, ka tas visu atrisinās.