“Tas ir kā atkarību izraisošas vielas turēšana kabatā…” Iveta Ratinīka nosauc galveno iemeslu, kāpēc pasliktinās lasītprasme 4
“Mēs mērķtiecīgi esam koncentrējušies uz tādu mītu, ka digitalizācija, tehnoloģiju lietojums un tā tālāk un tā jau projām kāpinās izglītības kvalitāti. Diemžēl tas tā īsti nedarbojas, jo pamats ir lasītprasme, rakstītprasme, arī runātprasme un tamlīdzīgi, nevis prasme lietot tehnoloģijas,” TV24 raidījumā “Ziņu TOP” norāda Iveta Ratinīka, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas direktore, Rīgas domes deputāte (Latvijas attīstībai).
“Gramatas ir dārgas. Jaunākās un interesantākās grāmatas pilnīgi noteikti ir dārgas un jauniešiem nav šīs kultūras primāri pirkt grāmatas, nevis ēdienu vai izklaidi,” skaidro Ratinīka.
“Nākamais – uzmanības noturīgums jauniešiem ir krietni sabojājies tieši tehnoloģiju lietošanas pēc, jo viņš ir pieradis pie šīs videoklipa garuma informācijas, viņš neuztver garāku informāciju,” turpina viņa.
“Un diemžēl šeit ir jāsaka, ka tieši mūsu apsēstība ar tehnoloģijām ir tas, ko es sauktu kā pirmo iemeslu, kāpēc lasītprasme krīt. Es nespēju būt kā latviešu valodas skolotāja tik interesanta, lai viņam nebūtu kāres izvilkt kaut kādu tehnoloģiju.
Tas ir kā atkarību izraisošas vielas turēšana kabatā – visu laiku paskatīties sociālajos tīklos, paspēlēt kādu spēlīti…” saka Iveta Ratinīka.