Tarifu maina gadiem 0
“Cilvēcīgu lūgumu atbrīvot mani no maksāšanas par uzņēmēju tarifu nedzirdēja vai nesaprata ne Dobeles, ne Rīgas “Latvenergo” kungi, par savu klientu ņirgājoties ar trafaretām atbildēm vai vienaldzību pret viņiem sūtītajiem lūgumiem,” stāsta mūsu lasītāja Ārija Ausma Šternberga Dobeles novada Jaunbērzes pagastā.
Lai gan viņas īpašumā jau astoņus gadus vairs nedarbojas kafejnīca, rēķinus par elektroenerģiju AS “Latv-energo” turpināja piesūtīt pēc uzņēmēju tarifa. Tikai pēc neskaitāmiem lūgumiem, iesniegumiem, pat ultimātiem un vēršanās gan Latvijas Republikas Tiesībsarga birojā, gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā viņai izdevās panākt, ka šī gada sākumā AS “Latvenergo” piekrita pārslēgt līgumu. Kā tas bija iespējams? Ko no šī absurda var mācīties citi “Latvenergo” klienti?
Ā. A. Šternberga stāsta, ka pirms vairāk nekā astoņiem gadiem viņas zemnieku saimniecībai “Apšupji” tika piespriesta maksātnespēja, viņa nokārtoja parādsaistības ar AS “Latvenergo” un noslēdza ar uzņēmumu jaunu līgumu. Tobrīd lasītāja domāja, ka paraksta līgumu kā privātpersona, lai arī atzīst, ka niansēs neiedziļinājās. Tādēļ viņa bija pārsteigta, pamanot, ka rēķini mazajam elektroenerģijas patēriņam bijuši nesamērīgi lieli.
AS “Latvenergo” preses sekretāre Ivita Bidere paskaidro, ka līgums ticis noslēgts ar Ā. A. Šternbergas zemnieku saimniecību un tajā noteikts, ka elektroenerģija piegādāta kafejnīcai, tāpēc arī piemērots juridiskām personām paredzētais tarifs T-6, nevis iedzīvotāju mājsaimniecības patēriņa tarifs T-1.
Lai gan kliente apgalvo, ka tarifa nomaiņu prasa jau kopš 2004. gada, “Latv energo” pārstāve informē, ka nomainīt tarifu Ā. A. Šternberga pirmoreiz lūgusi tikai 2008. gada martā. Līdz tam sarakste ar “Apšupju” saimnieci risinājusies par parādiem un norēķinu kārtību, elektroenerģijas piegādes pārtraukšanu un tās atjaunošanas nosacījumiem. Kad beidzot saņemts oficiāls iesniegums, “Latvenergo” atbildē informējis klienti, ka, lai varētu mainīt tarifu un pārslēgt elektroenerģijas piegādes līgumu ar Ā. A. Šternbergu kā fizisku personu, viņai AS “Latvenergo” jāiesniedz zemesgrāmatas reģistrācijas apliecība, kurā “Apšupjiem” piemērots dzīvojamo telpu statuss. Vajadzīgos dokumentus vai pareizu iesniegumu Ā. A. Šternberga tā arī nav iesniegusi un to vietā uzņēmums saņēmis vienīgi emocionālas vēstules. Pēc publiski pieejamajiem datiem valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatu reģistrā nav bijis iespējams pārliecināties, vai “Apšupjos” tiek veikta komercdarbība.
AS “Latvenergo” pārstāve I. Bidere atzīst, ka Šternbergai sastādīti rēķini arī AS “Latvenergo” pieļauto kļūdu un pārpratumu dēļ. Tomēr galvenā problēma bijusi tā, ka “kliente ar mums sazinājās rakstiski. Atbildes nosūtījām ierakstītās vēstulēs. Tās ne vienmēr tika izņemtas. Lai līdzīgas situācijas neatkārtotos, I. Bidere iesaka sazināties ar uzņēmuma klientu apkalpošanas centru pa telefonu.
Tikai pagājušā gada nogalē uzņēmumam izdevies sazvanīt Ā. A. Šternbergu, jo pēc zvana uz klientu servisu datu bāzē reģistrēts viņas tālruņa numurs. Lai varētu pieņemt lēmumu, šī gada 5. janvārī AS “Latvenergo” pārstāvji izņēmuma kārtā apmeklēja objektu un uz vietas pārliecinājās, ka tur nekāda saimnieciska darbība netiek veikta. 9. janvārī Ā. A. Šternberga uzaicināta pārslēgt līgumu. 14. janvārī elektroenerģijas piegāde īpašumam atjaunota.
Uzziņa Lai mainītu AS “Latvenergo” tarifu juridiskām personām, vislabāk zvanīt uzņēmumam pa tālruni 80200400. |