“Tante no Gudeniekiem nekad nelidos ar “airBaltic”!” Cik lietderīgi bija ieguldīt nodokļu maksātāju naudu kompānijā “airBaltic”? 89
“Mēs – katrs valsts iedzīvotājs – esam samaksājuši par “airBaltic”,” tā par Covid-19 krīzē piešķirtā finansējuma izlietojumu “airBaltic” kanāla RīgaTV 24 raidījumā “Ziņu TOP 5” teica Ēriks Pucens, 13. Saeimas deputāts (KPV LV).
Viņš norādīja, ka tad, kad deputātiem bija jālemj par līdzekļu ieguldīšanu lidsabiedrībā “airBaltic”.
“Mēs esam redzējuši, kā “airBaltic” tiek ieguldīti 200 miljoni [eiro], un mums kā Saeimas deputatiem, arī skatot šo jautājumu Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā, mēs saņemam vienu A4 lapu kā referātu, kur netiek atspoguļots no kompānijas “airBaltic”, un mums netiek atspoguļots, kā šī nauda tiks ieguldīta “airBaltic” un kā viņi izies no šīs krīzes,” skaidroja Pucens.
Turklāt šobrīd jau nemaz īsti vēl nevarot redzēt, kad šī krīze beigsies.
Deputāts Pucens atkārti uzsvēra, ka kompānijā “airBaltic” tika ieguldīta nodokļu maksātāju nauda.
“Mēs – katrs valsts iedzīvotājs – esam samaksājuši par “airBaltic”, un tante no tiem pašiem Gudeniekiem, viņa nekad nelidos ar to “airBaltic”!”
Tāpēc, pēc Pucena domam, labāk būtu jādomā par to, kā stiprināt lidostu “Rīga”.
“Ja nebūs “airBaltic”, vai nebūs “Wizz Air”, vai nebūs “Ryanair”? Būs citas kompānijas, kas nāks un vedīs šos tūristus! “airBaltic” ir tikai tas, kas atved šos tūristus. Un ja šis tirgus būs brīvs, nāks citas kompānijas un arī vedīs šos tūristus,” atzīmēja Pucens.
Un tas ir iemesls, lai vairāk plānotu lidostas “Rīga” stiprināšanu, kā stiprināt ostas, lai investori gribētu gan vest tūristus, gan kravas, norādīja Pucens.
Jau ziņots, ka “airBaltic” koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro.
Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību “airBaltic” kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam “Aircraft Leasing 1” – 3,86%