Igaunija.
Igaunija.
Foto: Postimees Grupp/Scanpix Baltics/LETA

Tallina šoferu trūkuma dēļ atliek jaunu autobusa maršrutu atklāšanu 0

Tallinai šogad nav izdevies atklāt piecus jaunus sabiedrisko autobusu maršrutus vai pagarināt jau esošās līnijas, jo ar katru gadu vairāk trūkst šoferu, kas būtu gatavi sēsties pie pilsētas autobusu stūres.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Tramvaju un trolejbusu vadītāju Tallinā pietiek, bet autobusu šoferu kopējais skaits pašlaik sasniedz aptuveni deviņus simtus, un tas ir krietni mazāk, nekā būtu nepieciešams.

“Mēs būtu gatavi kaut vai tūlīt pieņemt darbā 50 šoferus. Sabiedriskā transporta attīstības plāni atlikti tieši šā iemesla pēc,” Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR ziņu portālam atzinis galvaspilsētas vicemērs Andrejs Novikovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tallinas autobusu parka šoferu pamatalga pirms nodokļu nomaksas ir 1250-1300 eiro mēnesī, bet par virsstundām tiek maksāts papildus. Kā stāstījis mēra vietnieks, šīs algas paredzēts paaugstināt vēl par pieciem procentiem, bet arī tas neglābs situāciju. Pēc viņa teiktā, ja galvaspilsēta algas celtu vēl vairāk, turp dotos strādāt šoferi no tuvējām pašvaldībām, bet tad algas pieaugtu arī tur.

“Problēma ir tai apstāklī, ka šoferu skaits mūsu valstī ir nemainīgs,” spriedis Novikovs. Pēc viņa teiktā, viena no iespējām būtu pazemināt prasības attiecībā uz autobusu vadītāju minimālo vecumu, bet arī tas nepalīdzētu atrisināt situāciju nekavējoties.

Vicemērs atzinis, ka Tallinas autobusu parka šoferu vidējais vecums pašlaik pārsniedz 50 gadus, bet tas nozīmē, ka katru gadu daļa no viņiem dodas pensijā un problēma vēl vairāk saasinās.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.