
“Brīvības ielas dublieris Bērzpils ātrgaitas maģistrāle gar 45.vidusskolu. Bērniem bīstami skolā nokļūt. Notvēru vienu autovadītāju, kurš brauca ap 70 un pateicu, ka te ir 30. Atbilde pārsteidza: “30 ir tikai smagajiem, tātad var braukt 64, jo 50+14 ir atļauts”.” X raksta Māris.
Brīvības ielas dublieris Bērzpils ātrgaitas maģistrāle gar 45.vidusskolu. Bērniem bīstami skolā nokļūt. Notvēru vienu autovadītāju, kurš brauca ap 70 un pateicu, ka te ir 30. Atbilde pārsteidza: “30 ir tikai smagajiem, tātad var braukt 64, jo 50+14 ir atļauts”. pic.twitter.com/vXroLB72YP
— Māris Kalējs (@mariskalejs) April 9, 2025
“Ceļa zīmju kombinācijā augstākā aizlieguma grupas ceļa zīme “Kravas automobiļiem braukt aizliegts” aizliedz braukt kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5t, jo zīmē pilna masa nav norādīta. Šī zīme aizliedz braukt arī traktortehnikai. Apakšējā zīme arī ir aizlieguma grupas ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojums”, kas visiem transportlīdzekļiem aizliedz braukt ar ātrumu, kas pārsniedz zīmē norādīto km/h.
Sērijveida pārkāpējs, kura “stratēģiski” izplānotā atbilde spēj apstulbināt jebkuru citu autovadītāju un pat iedzīt jebkuru policistu stūrī, jo policistiem jau neviens nemāca to, ar ko atšķiras Latvijā uz ceļiem uzstādītās ceļa zīmes. Varbūtība, ka kādu policistu ar savu pārkāpuma skaidrojumu šoferis jau ir apvārdojis un ka no kāda cita dzelžainā tvēriena būs cerība izvairīties nākotnē, viņaprāt pastāv 50/50!” skaidro autoskolas pasniedzējs, docents Ēriks Griģis.
“Varbūt iespējamība izsprukt no soda ar šādu atjautīgu papildzīmes skaidrojumu aizlieguma zīmes vietā ir pat vēl lielāka! Lai to noskaidrotu, policistiem pašiem sev ir jāpārbauda viņu zināšanas ceļu zīmju lietošanā!
Attēlā gan to skolu neredzu!? Iespējams, ceļa zīmes skolēnu drošībai ir jāuzliek pirms skolas, lai autovadītāji būtu pārliecināti, ka zīmes ir uzliktas drošībai nevis naudas peļņai! Ja jau ātruma ierobežojums pie skolas, tad kopā ar brīdinājuma grupas ceļa zīmi “Bērni”, kas brīdinātu autovadītājus par bīstamu ceļa posmu, kur uz brauktuves pēkšņi var uziet bērni! Ja bērni uz brauktuves pēkšņi nevar uziet, tad kāpēc ir jāierobežo braukšanas ātrums? Un atkal jautājums!
Vai pašvaldības ir apmācītas un ir pārliecinātas par ceļa zīmju pareizu uzstādīšanu savās teritorijās, lai nemaldinātu transportlīdzekļu vadītājus?” Griģis jautā.
Tad sanāk, ka tie bērni lien starp vagoniem un sķērso dzelceļu nepiemērotā vietā? Un vai vilciens arī tur brauc 30?
— Kaspars (@Kaspars32285489) April 9, 2025
Ja vadītājs šādi saprot zīmes, tad viņam ir laiks atpakaļ uz autoskolu.
— Roberts Lauva 🇺🇦 (@brown_tomcat) April 9, 2025
Nu tur var likt kādas zīmes grib, brauks tāpat. Kur ir problēma uzlikt ātruma ierobežojošo valni? Gājēju pāreju es arī vismaz bildē neredzu. 🤔
— Māris Vaniņš (@Strautini1977) April 9, 2025
Ļoti pārkatāms ceļš. Ātrums nav būtisks, galvenais pārliecināties par drošību šādās vietās. Šis posts ir labs piemērs, ka šādas zīmes likt virsū vairs nedrīkstam atbalstīt un tās ir jāaizstāj ar brīdinājuma zīmēm. Šo zīmju būtība bija brīdināt, nevis mobingot pamata plūsmu.
— VPP 🇺🇦🇮🇱🇱🇻 (@MKpolitika) April 9, 2025
Skolēniem arī pie raizes aizrādīt negribat? Kas skraida tur kur nevajag skradīt?
Es te dzīvoju gadus 12.
Dzeltēnā – skola
Sarkanā – autoceļi
Zaļā – vienīgā(!) pāreja pāri dz.ceļam, bet tur jautājums pašvaldībai kapēc tur nav “zebras”?Ja piekasāties, tad lūdzu pie visiem. pic.twitter.com/wLlkPZka82
— Andris Murnieks (@orcusganimed) April 10, 2025