Jau ziņojām, ka portāls NRA.LV šorīt publicēja rakstu, analizējot “airBaltic” situāciju. Tajā norādīts, ka “airBaltic” manta jau ir ieķīlāta Lielbritānijā reģistrētai trasta pakalpojumu kompānijai U.S. BANK TRUSTEES LIMITED, par ko liecina Uzņēmumu reģistra Komercķīlu reģistra dati. Tas nozīmē, ka 97,97% uzņēmuma īpašniecei valstij patiesībā pieder tukša čaula ar dažādām parādsaistībām. Izskatās, ka mūsu nacionālais lepnums anglosakšu likumdošanas aizsegā jau ir klusu nonācis cita īpašnieka rokās.
Sazinājāmies ar “aiBaltic”, lai noskaidrotu uzņēmuma komentāru par šo situāciju. Komentāru sniedza Augusts Zilberts, “airBaltic” sabiedrisko attiecību vadītājs.
Viņš norāda, ka pieminētais NRA.LV raksts balstās uz pieņēmumiem un neprecīzi interpretē uzņēmuma finanšu darījumus.
“Paskaidrojam, ka ķīlu reģistrācija un nodrošinājumi finanšu sektorā ir ierasta prakse, kas tiek izmantota, lai nodrošinātu uzņēmuma attīstībai nepieciešamo finansējumu. Savukārt trasta kompānijas darbojas kā starpnieki starptautiskajos finanšu darījumos un nodrošina juridisko struktūru aizdevumu pārvaldībai, kas ir standarta pieeja aviācijas industrijā,” saka A.Zilberts.
Viņš arī norāda, ka kompānija “airBaltic” ir izdevusi obligācijas, kuras ir daļēji nodrošinātas ar uzņēmuma aktīviem, un šis process pilnībā atbilst starptautiskajai praksei aviācijas nozarē. Visi līgumi un ar tiem saistītā informācija esot publiski pieejama uzņēmuma investoru mājaslapā.
A.Zilberts turpina: “Ir būtiski uzsvērt, ka nodrošinātās obligācijas ir parāda vērtspapīri, kuru atmaksu garantē konkrēti uzņēmuma aktīvi. Šāda pieeja ir ierasta prakse, kas tiek izmantota, lai nodrošinātu investoru uzticību un uzņēmuma ilgtermiņa attīstību. Turklāt Latvijas valsts pati ir viens no obligāciju turētājiem, tādējādi skaidri demonstrējot valsts iesaisti un uzticību uzņēmuma nākotnes attīstībai.
No uzņēmuma puses vienmēr ir bijis skaidri norādīts, ka šīs obligācijas ir “nodrošinātas”, un šī informācija ir publiski pieejama jau kopš 2024. gada pavasara, kad airBaltic veiksmīgi veica obligāciju emisiju 340 miljonu eiro apmērā.”