Latviešu operdziedātāja Sonora Vaice.
Latviešu operdziedātāja Sonora Vaice.
Foto – Timurs Subhankulovs

“Bērnībā dzīvojām Čaka, toreiz – Suvorova ielā, un pirmais tuvākais teātris bija Operetes teātris. Mamma (Leļļu teātra aktrise Astrīda Pērkone) izmantoja savas aktrises iespējas dažādos teātros par brīvu skatīties izrādes, un es gāju līdzi. Tie bija operetes ziedu laiki. Izrādes bija pārpildītas. Tomēr jau tolaik arī operas izrādēs mani piesaistīja tieši aktieriskais, aktīvais spēles elements. No operetēm vienmēr nācām pārsmējušies, pilni pārdzīvojumu.” 1

“Hanna ir tā loma, kurā varu atļauties to, ko dzīvē nevarētu,” saka Sonora. “Dzīvē nevaru atļauties būt tik gražīga, tik dusmīga. Uz skatuves to var – vairāk, spožāk, ar lielākām krāsām. Dzīvē par viņu teiktu – tai gan ir putni galvā! Uz skatuves teiks – tas bija skaisti! Skatuve ir tā vieta, kur mirstam ar aplausiem. Vieta, kur varam darīt vislielākās muļķības, un neviens mūs pēc tam nerās, bet režisors tevi tikai provocē darīt vēl trakāk. Galvenais ir atļauties! Tā mēs uguņojam. Man ir ļoti svarīgi uzbūvēt sava tēla ideju pašai. Parasti, gatavojoties lomai, neiespaidojos no jau radītā, neskatos nekādus materiālus You Tube vai citur, iekams neesmu pati izdomājusi savu tēlu – tādu, kādu to pati varu izlasīt no teksta, no mūzikas. Pazīstot sevi, zinu, ka esmu kā sūklis, kas acumirklī uzsūks jebkādu jaunu informāciju, tēla pavērsienu. Tāpēc vispirms izrunājos ar režisoru un diriģentu par to, kā tas varētu būtu mūsu variantā.”

Studiju gados Mūzikas akadēmijā Sonora pat apsvērusi iespēju studēt opereti. “Tolaik Mūzikas akadēmijā strādāja Oļģerts Dunkers. Pat aizgāju uz noklausīšanos. Tomēr iznāca tā, ka tieši tolaik Inese Galante aizbrauca strādāt uz ārzemēm un operā vajadzēja dziedātājus. Viss iegriezās savādāk. Tomēr esmu dziedājusi ļoti daudz operešu mūzikas koncertos. Un man ļoti patīk operetes mūzika – sevišķi klasiskā operete, kas vēl nav sajaukta ar mūzikla elementiem. Var dziedāt klasiskā dziedāšanas tehnikā.”

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Sonoras Vaices operešu lomu kontā ir arī titulloma pērn iestudētajā operetē “Klīvija”. Kad Latvijas operetes fonda vadītāja Agija Ozoliņa– Kozlovska runājusi par nākamo iestudējumu, Sonora nešauboties izvēlējusies “Jautro atraitni”.

“Mani piesaistīja mūzika. Šī operete ir šedevrs. To pašu Vilijas dziesmu cilvēki zina visur – gan Vācijā, gan Austrijā, gan Latvijā. Biju dziedājusi Hannas ārijas iepriekš. Koncertos to vienmēr dzied līdzi. Šī būs pirmā operete, kura būs tieši tāda, kādai, manuprāt, jābūt īstai operetei – solistam ir ne tikai labi jādzied, bet arī tikpat labi jādejo. Tā dejojusi kā šoreiz Alberta Kivlenieka vadībā (izrādes horeogrāfs) neesmu nekad,” saka Sonora. “Vokāls, deja un runa reizē ir tāds “burgers”, no kura daudzi augstas raudzes mākslinieki atsakās, jo baidās zaudēt kvalitāti kādā no jomām. Tāpat pārbaudījums ir skatuves runa, uz ko mēs, vokālisti neesam tik trenēti. Tai jābūt emocionālai, bet ne uzspēlētai. Vakaros gultā lauzu galvu tieši par runājamo tekstu – kā to izdarīt. Protams, dziedāt un reizē dejot kankānu nav viegli,” smejas dziedātāja. “Tajā mirklī ieslēdzu aprēķinu – kurā brīdī varu kustēties, kurā brīdī vokāls to neļauj. Iznāk matemātisks darbs, kā uz svariem – tagad rokas uz augšu, ķermenis uz leju. Prieks, ka Nauris (tenors Nauris Indzeris grāfa Danilo lomā) ir fantastisks partneris, kurš turklāt lieliski dejo.”

“Hanna ir tā loma, kurā varu atļauties to, ko dzīvē nevarētu,” saka Sonora. “Dzīvē nevaru atļauties būt tik gražīga, tik dusmīga. Uz skatuves to var – vairāk, spožāk, ar lielākām krāsām. Dzīvē par viņu teiktu – tai gan ir putni galvā! Uz skatuves teiks – tas bija skaisti! Skatuve ir tā vieta, kur mirstam ar aplausiem. Vieta, kur varam darīt vislielākās muļķības, un neviens mūs pēc tam nerās, bet režisors tevi tikai provocē darīt vēl trakāk. Galvenais ir atļauties! Tā mēs uguņojam. Man ir ļoti svarīgi uzbūvēt sava tēla ideju pašai. Parasti, gatavojoties lomai, neiespaidojos no jau radītā, neskatos nekādus materiālus You Tube vai citur, iekams neesmu pati izdomājusi savu tēlu – tādu, kādu to pati varu izlasīt no teksta, no mūzikas. Pazīstot sevi, zinu, ka esmu kā sūklis, kas acumirklī uzsūks jebkādu jaunu informāciju, tēla pavērsienu. Tāpēc vispirms izrunājos ar režisoru un diriģentu par to, kā tas varētu būtu mūsu variantā.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.