Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

“Tā bija kā atgriešanās padomju laikos…” Cilvēki nesaprot, kāpēc ārsti neievēro Pacientu tiesību likumu 109

Kāds vīrietis vārdā Kaspars sociālo mediju platformā “X” padalījies ar savu neizpratni par komunikāciju, ar kādu saskāries šovasar Cēsu slimnīcā. Viņam nav saprotams, kāpēc ārsti, sākot sarunu ar pacientu, neiepazīstina sevi – nenosauc savu vārdu.

Reklāma
Reklāma
“Ieraudzīju Rimi saldējuma cenu un vajadzēja pārliecināties, ka arvien esmu Latvijā…” kārtējais šoks par augstajām cenām 49
Kokteilis
Visums ir iekļāvis “melnajā sarakstā” četras Zodiaka zīmes! Uzzini, kurām zīmēm šonedēļ gaidāmi īpaši izaicinājumi 6
Risks ir viens no vislielākajiem: jau tuvākajos mēnešos Krievijā var notikt neiedomājamākais 56
Lasīt citas ziņas

Kaspars, kurš, kā var noprast pēc rakstītā, pats ir saistīts ar medicīnas jomu, dalās pieredzētajā: “Šovasar man nācās apmeklēt Cēsu slimnīcu. Bija ļoti dīvaina sajūta, ka neviens no ārstējošā personāla, sākot sarunu ar pacientu, nenosauca savu vārdu. Par to ir bijušas diskusijas un pat priekšlikums to noteikt ar likumu, bet šajā vietā tā bija kā atgriešanās padomju laikos.

Kad es palūdzu, vai es varētu uzzināt, kāds ir personas vārds, tas tika nosaukts, un viss it kā bija normāli, bet kopējā atmosfēra bija diezgan stīva. Es nezinu, kur ir problēma, bet es pat baidījos kaut ko jautāt, lai neizprovocētu konfrontāciju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kad tika veikta vakcinācija pret stingumkrampjiem, es palūdzu, vai nevarētu iedod lietošanas instrukciju. Man atteicās to iedot, un teica, lai es to paskatos internetā. Tad es lūdzu, vai es varētu nofotografēt iepakojumu, lai es varētu to atrast, tas negribīgi tika atļauts.

Es vakcinējot vienmēr piedāvāju paņemt līdzi lietošanas instrukciju. Nebija iemesla man to nesaņemt, jo tā bija iepakojumā un visdrīzāk tiktu izmesta kopā ar iepakojumu. Klīniski viss bija izdarīts pareizi, bet komunikācijā pietrūka draudzīguma un pat cilvēciskuma.”

Šis stāsts raisīja pārdomas arī citos “X” lietotājos.

Kā raksta Mairita Lūse, Saeimas deputāte, Pacientu tiesību likumā norādīts, ka pacientiem ir tiesības zināt aprūpes personāla vārdus.

Kā rakstīts Pacienta tiesību likuma 4.pantā: “Pacientam ir tiesības zināt ārstējošo ārstu un citu veselības aprūpes procesā iesaistīto ārstniecības personu vārdu, uzvārdu, amatu, profesiju un specialitāti. Ārstējošajiem ārstiem un veselības aprūpes procesā iesaistītajām ārstniecības personām, uzsākot ārstniecību, ir pienākums informēt pacientu par savu vārdu, uzvārdu, amatu, profesiju un specialitāti.”

LA.LV Aptauja

Vai esat kādreiz saskāries ar situāciju, kad jūsu ārstējošais ārsts jūs neinformē par savu vārdu, uzvārdu?

  • Neesmu pievērsis tam uzmanību

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.