Sākumā bija domāti tikai savam priekam: T krekli izglīto vēsturē 1
Dizaineri Atis un Zane Jēkabsoni kā savu zīmolu izvēlējās cemmi, jo, pirmkārt, kopīgais darbs ģimeni satur kopā, otrkārt, viegls iekšējs cemmīgums viņiem raisa pārdomas par notiekošajiem procesiem dabā un apkārtējā vidē. Turklāt, ja esot nedaudz cemmes, rodas jauna iekšēja kustība un attīstības virzieni.
Kvalitatīva druka visa pamatā
Atim patika zīmēt, kā arī valkāt interesantus T kreklus. Reiz viņš izdomāja pamēģināt sev uztaisīt kādu T kreklu. Piemērotākais veids, kā savu zīmējumu pārnest uz krekla, šķita sietspiede. Pirmkārt, tas ir izdarāms mājas apstākļos bez dārgām mašīnām un iekārtām, kas ir īpaši ērti un svarīgi iesācējam. Otrkārt, sietspiede nodrošina kvalitatīvu druku, turklāt process ir manuāls un prasa individuālu pieeju katram izstrādātajam dizainam. Topošais dizains ir jāpielāgo sietspiedes iespējām.
Sākumā dizaineram nebija doma T kreklus realizēt citiem, tie bija domāti tikai savam priekam. Taču pamazām interese par mākslinieku darinājumiem bija arī no citiem, un pakāpeniski viņi no testa režīma pārgāja uz nelielu komercdarbību. Biznesa organizēšanā talkā nāca Ata dzīvesbiedre Zane, kas kārto tās nozīmīgās blakus lietas, bez kurām māksla netop – pasūtījumu pieņemšanu, izejmateriālu pasūtīšanu un citas.
“Intereses, pieredze, izglītība, arī ģimenes tradīcijas – viss minētais ir iemesls tam, ko tagad saucam par CEMMI. Saprotam to, ka mūsu darbošanās forma ir pilnīgi likumsakarīga. Mūsu tuvāko draugu un radu vidū vienmēr bijuši amatnieki un mākslinieki vai citi prasmīgi indivīdi. Arī Ata brālis ir amatnieks – rotkalis. Uz pirmo tirdziņu Atis aizbrauca ar vienu krekliem pilnu mugursomu, taču tagad mums vajadzīgs gandrīz vai furgons, lai visu preci aizvestu,” stāsta Zane.