“Swedbank” novērš traucējumus un sniedz sīkāku informāciju 0
Atjaunota “Swedbank” bankomātu, maksājumu karšu un internetbankas darbība, aģentūrai LETA pavēstīja bankā.
“Bankas darbinieki ir novērsuši traucējumus. Šobrīd atjaunota bankomātu, karšu maksājumu, internetbankas darbība. Sazvanīt var arī Klientu apkalpošanas centru,” sacīja bankā.
Tāpat bankā atzīmēja, ka “līdzīgas ķibeles” tuvākajā laikā nevar atkārtoties, jo tehniskā problēma ir novērsta un atrisināta.
“No sirds atvainojamies ikvienam klientam, kuru šovakar skāra tehniskie traucējumi. Šādas situācijas, kaut ļoti reti, tomēr tehnoloģijās balstītos uzņēmumos gadās, tādēļ sakām lielu paldies mūsu IT komandai, kas darīja visu, lai iespējami ātri to novērstu,” paudusi banka.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka ceturtdien pēcpusdienā bija traucēta “Swedbank” pakalpojumu darbība.
Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas “Cert.lv” pārstāve Līga Besere aģentūrai LETA norādīja, ka “Cert.lv” sistēmā nav konstatēti incidenti, kas mudinātu domāt, ka “Swedbank” noticis kiberuzbrukums.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijā aģentūrai LETA uzsvēra, ka “Swedbank” saskārās ar “tehniskām ķibelēm” bankas sistēmās un tām nav nekādas saistības ar klientu līdzekļu drošību bankā. “Cēlonis nav ārējs uzbrukums. Risinājums jau rasts. Mēs kā uzraugs esam saziņā ar banku un sekojam situācijai, arī CERT ir sadarbības režīmā. Banka klientus operatīvi informē visos saziņas kanālos,” pauda banku uzraugs.
Bankas oficiālais paziņojums
Vēlāk vakarā banka izplatījusi oficiālu paziņojumu par notikušo.
“Ceturtdienas pēcpusdienā no plkst.16.33-17.37 tika reģistrēti traucējumi vairākos “Swedbank” nodrošinātajos pakalpojumos.
Tie radušies saistībā ar iepriekšējā naktī veiktiem sistēmas atjaunināšanas darbiem.
Aktivizējoties klientu plūsmai dienas laikā, diemžēl saskārāmies ar neprognozētām tehniskām problēmām klientu apkalpošanas sistēmās, kas negatīvi ietekmēja mūsu pakalpojumu pieejamību.
Esam jau piesaistījuši spēcīgākos tehniskos kolēģus visas Baltijas mērogā, kuri novērsa sistēmas kļūmes un šobrīd izstrādā uzlabojumus, lai situācija vairs nevarētu atkārtoties nākotnē.”
Pēc aktīvu apmēra “Swedbank” ir lielākā bankā Latvijā.