“Swedbank” otrajā ceturksnī strādāja ar 29 miljonu latu peļņu 0
Šā gada otrajā ceturksnī AS “Swedbank” Latvijā, ieskaitot apdrošināšanas biznesu, strādāja ar 29 miljonu latu peļņu, informēja bankas preses sekretāre Latvijā Kristīne Jakubovska. 2012.gada pirmajā ceturksnī šis rādītājs bija 27 miljoni latu.
Savukārt operacionālā peļņa otrajā ceturksnī bija 19 miljoni latu, saglabājoties stabila, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.
Klientu depozītu apjoms otrajā ceturksnī palielinājās par 9%, salīdzinot ar 2011.gada beigām. Otrā ceturkšņa beigās depozītu apjoms bija 1,618 miljardi latu.
“Swedbank” jaunā finansējuma apjoms otrajā ceturksnī bija 86 miljoni latu, no kuriem 66 miljoni piešķirti uzņēmumiem, savukārt 20 miljoni latu – privātpersonām.
Kopējais neto kredītportfelis līdz ar ekonomiskās aktivitātes izmaiņām samazinājās par 4%, salīdzinot ar 2011.gada beigām, un palika gandrīz nemainīgs – samazinājās par 0,1%, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni. Neto kredītportfeļa apjoms otrā ceturkšņa beigās bija 2,455 miljardi latu.
Kredītu un depozītu proporcija turpināja uzlaboties, samazinoties līdz 152%. 2011.gada ceturtajā ceturksnī šis rādītājs bija 171%.
Turpinās arī iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana. Šā gada pirmajā pusgadā banka atbrīvoja 17 miljonus latu no uzkrājumiem nedrošajiem kredītiem pārsvarā korporatīvo kredītu portfelī. 2011.gada pirmajā pusgadā banka atbrīvoja 24 miljonus latu.
Problemātisko kredītu bruto apjoms turpina samazināties, otrā ceturkšņa beigās sarūkot līdz 468 miljoniem latu. Pērn ceturtajā ceturksnī šis rādītājs bija 603 miljoni latu. Jaunā kreditēšana pakāpeniski pieaug un uzlabo kopējo portfeļa kvalitāti, norādīja bankā.
“Swedbank” ieņēmumi otrajā ceturksnī samazinājās par 7%, bet izdevumi samazinājās par 14%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Zemu procentu likmju apstākļos samazinās tīrie procentu ieņēmumi, savukārt turpina augt ieņēmumi no bankas ikdienas operācijām, palielinoties klientu skaitam un ekonomikas aktivitātei.
Izdevumu un ienākumu koeficients pirmajā pusgadā uzlabojās līdz 41%.
Otrajā ceturksnī turpināja pieaugt klientu skaits – “Swedbank” kā savu banku izvēlējās vairāk nekā 8000 jaunu klientu.
“Swedbank” valdes priekšsēdētājs Latvijā Māris Mančinskis norāda, ka bankas mērķis ir būt labākajam atbalstam ikdienas finanšu lietās gan esošajiem, gan jaunajiem klientiem.