“Swedbank” nostiprina sadarbību ar Ķīnas “UnionPay” 0
Šonedēļ “Swedbank” sadarbībā ar “UnionPay” delegāciju no Ķīnas rīkoja kopīgu tikšanos Latvijā, kuras laikā pārrunāja līdzšinējo sadarbību un iespējas sadarbībai nākotnē.
2019. gada sākumā “Swedbank” Baltijā kā pirmā un arī vienīgā banka, ieviesa un nodrošina jaunu funkciju POS termināļu tīklā – norēķiniem pieņemt Ķīnas maksājumu sistēmas “UnionPay” izsniegtās norēķinu kartes, tādējādi paverot iespējas gan Ķīnas tūristiem, gan biznesa ceļotājiem no Ķīnas ērtāk norēķināties pie Baltijas valstu tirgotājiem.
Latvijā ar Ķīnas “UnionPay” kartēm ir iespējams norēķināties vairāk nekā 9000 tirdzniecības vietās. Ķīnas tūristi, viesojoties Latvijā, iegādājas gan Latvijā ražotu kosmētiku, pārtiku, medicīnas pakalpojumus, suvenīrus, dažādu zīmolu apģērbus, gan arī luksusa preces. Visaktīvāk ceļotāji no Ķīnas Latvijā iepirkušies tieši vasaras mēnešos – no kopējā darījumu skaita, vairāk nekā puse no tiem veikti vasarā.
“Swedbank” Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante saka: “Esam priecīgi un gandarīti par mūsu sadarbību ar “UnionPay”. “Swedbank” ir pirmā banka Latvijā, kas pieņem Ķīnas “UnionPay” maksājumu kartes, tādējādi Latvijas tirgotājiem tiek nodrošināta efektīva iespēja apkalpot vēl plašāku cilvēku loku. Pēc “Swedbank’ datiem redzam, ka Ķīnas tūristi, viesojoties Latvijā, labprāt izmanto šo iespēju, lai ērtāk norēķinātos par saviem pirkumiem. Ceram uz tālāku izaugsmi arī turpmāk.”
Ķīnas UnionPay prezidents Ši Veņčao (Shi Wenchao) norāda: “Ņemot vērā pastāvīgo pieaugošo “UnionPay” pieņemšanas un izdošanas apjomu visā pasaulē, tā ir kļuvusi par iecienītu pārrobežu norēķinu metodi – arvien vairāk klientiem Ķīnā un ārpus tās tiek nodrošināta maksājumu ērtība dažādās valstīs un reģionos. Sadarbībā ar “Swedbank” abām iesaistītajām pusēm ir izveidojušās savas priekšrocības, tādēļ ievērojami uzlabojusies “UnionPay” tīkla pakalpojumu kapacitāte reģionā. “UnionPay” cer uz ciešāku sadarbību ar “Swedbank” vairākās jomās, ieskaitot vietējo karšu izsniegšanu, mobilos maksājumus un kopīgu mārketingu.”
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava skaidro: “Vēl pirms dažiem gadiem Latviju apmeklēja pāris tūkstoši Ķīnas tūristu, pagājušajā gadā to skaits sasniedza 30 tūkstošus. Tas nozīmē, ka arī mūsu pakalpojumu sniedzējiem jābūt gataviem viesus apkalpot. Katrs pakalpojumu sniedzējs, kas īsteno Ķīnas tūristam draudzīgu servisu, tostarp arī ērtu norēķināšanos par pakalpojumiem, veicina ne vien savu konkurētspēju, bet arī Latviju kopumā veido par pievilcīgāku tūrisma galamērķi. Informāciju par šo iespēju varam izmantot arī popularizējot Latviju dažādos tūrisma mārketinga pasākumos Ķīnā. Šādas nianses, kas svešā zemē ceļojumu dara patīkamāku, no tūristu puses vienmēr tiek novērtētas.”
Vadoties pēc datiem no “Ctrip.com”, kas ir viena no Ķīnas lielākajām tūrisma aģentūrām, Latvija un Igaunija ir starp top desmit galamērķiem Eiropā ar visstraujāko Ķīnas tūristu pieaugumu 2019. gada pirmajā pusē.
“Swedbank” dati liecina, ka kopumā visās trīs Baltijas valstīs Ķīnas tūristi labprāt izmanto iespēju norēķināties ar “UnionPay” norēķinu kartēm – arī Igaunijā un Lietuvā novērojams pieaugošs maksājumu darījumu skaits.
Baltijā ar Ķīnas “UnionPay” norēķinu kartēm ir iespējams norēķināties vairāk nekā 33 000 tirdzniecības vietās. Ķīnas tūristi Lietuvā visbiežāk “UnionPay” maksājumu kartes izmantojuši, iegādājoties grāmatas un periodiskos izdevumus, savukārt Igaunijā – norēķinoties specializētajos veikalos, piemēram, suvenīru veikalos, valūtas maiņas punktos, juvelierizstrādājumu veikalos. Baltijā kopumā veikti teju 400 darījumu ar “UnionPay” kartēm.
“UnionPay” ir Ķīnas banku karšu industrijas asociācija un lielākā maksājumu karšu organizācija pasaulē pēc izsniegto karšu skaita. Kopumā tā ir izsniegusi ap 7 miljardus maksājumu karšu vairāk nekā 49 pasaules valstīs; tostarp teju 100 miljoni maksājumu karšu izsniegti ārpus kontinentālās Ķīnas. “UnionPay” sadarbojas ar vairāk nekā 1800 institūcijām visā pasaulē, tās izsniegtās kartes pieņem vairāk nekā 170 valstīs 51 miljonam tirgotāju.