Swedbank: Jaunā paaudze atvērtāka finanšu pakalpojumu izmantošanai viedtālrunī 0
Arvien vairāk iedzīvotāju dažādus ar finansēm saistītus darījumus vēlētos veikt savā mobilajā tālrunī, liecina “Swedbank” aptaujas* dati. Tā 40% iedzīvotāju vēlētos savā mobilajā bankas lietotnē saņemt visu informāciju par būtiskākajām finanšu lietām, savukārt teju trešdaļa jeb 29% iedzīvotāju izteikuši vēlmi savā mobilajā telefonā veikt pilnībā visus ar finansēm saistītos pakalpojumus. Tas apliecina gan tehnoloģiju ērtību, gan arī iedzīvotāju gatavību lietot arvien jaunus digitālos finanšu risinājumus, tā portālu “La.lv” informēja “Swedbank” mediju attiecību vadītāja Kristīne Jakubovska.
Lielai daļai iedzīvotāju (63%), vadot finanses no sava mobilā tālruņa, ir svarīgi kontrolēt savu norēķinu karšu darbību, to bloķējot nozaudēšanas vai zādzības gadījumā. Piektdaļai ir būtiski veikt gan ātrus naudas pārskaitījumus (23%), gan arī norēķināties ar tālruni veikalos (20%).
Vadīt finanšu pakalpojumus ar viedtālruņa palīdzību kopumā atvērtāki ir jaunākās paaudzes respondenti. Iedzīvotāji vecumā līdz 29 gadiem biežāk pauduši vēlmi veikt ātrus pārskaitījumus viedtālrunī (38%), kā arī izmantot viedtālrunī visus bankas pakalpojumus (39%).
Kopumā tikai 20% jeb piektā daļa visu aptaujāto savā telefonā nevēlētos veikt nekādas ar finansēm saistītas darbības.
“Iedzīvotāju vēlmes un arī jau pašreizējie paradumi rāda, ka kopumā Latvijas sabiedrība ir atvērta dažādiem jauninājumiem, kas padara ērtākas ikdienas naudas lietas. Tā, piemēram, tikai pirms diviem gadiem ieviesām bezkontakta norēķinu kartes, un šobrīd tās kļuvušas par jau ierastu norēķinu veidu. Tāpat pirms gada ieviesām jaunu autentifikācijas līdzekli Smart-ID, ko šodien izmanto jau vairāk nekā 170 000 mūsu klientu. Arī bankas mobilās lietotnes lietotāju skaits aug, šobrīd sasniedzot 300 000. Jāatzīmē gan, ka plašs funkciju skaits jau šobrīd pieejams bankas mobilajā lietotnē. Piemēram, iespēja saņemt paziņojumus tālrunī par veiktajiem naudas pārskaitījumiem, apturēt norēķinu karšu darbību, kā arī ar Smart-ID palīdzību daudz precīzāk kontrolēt dažādus pieprasījumus. Domāju, ka viedtālruņu izmantošana finanšu lietām vēl vairāk pieaugs, kad plašam iedzīvotāju lokam kļūs pieejami mobilie maksājumi, ” stāsta Vadims Frolovs, “Swedbank” Klientu servisa pārvaldes vadītājs, valdes loceklis.
Aptauja rāda, ka vīrieši (30%) biežāk nekā sievietes (12%) vēlas maksāt ar mobilo tālruni, norēķināties par precēm un pakalpojumiem. Savukārt starp aptaujātām sievietēm ir nedaudz lielāks īpatsvars to respondentu, kam ir svarīga nozaudētas vai nozagtas bankas kartes nobloķēšana ar viedtālrunī, par ko sievietes (65%) izrādījušas nedaudz lielāku interesi nekā vīrieši (60%).
Jau tuvākajā nākotnē “Swedbank'” saviem klientiem plāno piedāvāt jaunu pakalpojumu – bezkontakta norēķinus ar mobilo tālruni par precēm un pakalpojumiem. “Patlaban Swedbank strādā pie savas mobilās lietotnes attīstības un būtiskas pārveidošanas, lai piedāvātu vēl plašākas iespējas. Jau tuvākajā nākotnē sāksim piedāvāt mūsu klientiem mobilos bezkontakta maksājumus, kā arī aicināsim iesaistīties jaunās mobilās lietotnes izstrādē un novērtējumā,” atzīmē Vadims Frolovs.
* “Swedbank” iedzīvotāju aptauja veikta 2018.gada janvārī sadarbībā ar Snapshot, aptaujājot 700 interneta lietotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku reģionos.