“Swedbank” deviņu mēnešu peļņa augusi līdz 82 miljoniem eiro 0
“Swedbank” Latvijā 2018. gada pirmo deviņu mēnešu peļņa sasniedza 82 miljonus eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2017. gada tajā pašā periodā. Pieaugumu nodrošinājusi klientu aktivitātes sekmēta ieņēmumu palielināšanās.
“Swedbank” vadītājs Latvijā Reinis Rubenis skaidro, ka ir vērojams stabils no jauna izsniegto kredītu pieaugums, ko veicina Latvijas ekonomikas spēcīga attīstība. Tomēr gan mājsaimniecības, gan uzņēmumi saglabā atbildīgu, pat konservatīvu aizņemšanās un investīciju pieeju.
Vienlaikus mobilo tehnoloģiju lietošanas paradumi attīstās ļoti strauji – gandrīz katrs trešais klients jau regulāri lieto “Swedbank” mobilo lietotni un “Smart-ID”, kura popularitāti veicina gan ērtība, gan klientu informētība par kodu karšu ēras beigām jau nākamgad rudenī.
Tāpat aizvadītajā ceturksnī paralēli esošajai mobilai lietotnei klajā laista izmēģinājuma lietotne “Swedbank 2019” ar mobilo bezkontakta maksājumu funkcionalitāti, aicinot klientus sniegt savus ieteikumus tās pilnveidei.
Kredīti un depozīti
Kredītportfelis gada griezumā pieauga par 1%. Nozīmīgs pieaugums vērojams gan privātpersonām, gan uzņēmumiem līzinga aizdevumos, hipotekārajā kreditēšanā un patēriņa finansēšanā. No jauna piešķirtie kredīti 9 mēnešu laikā pieauga par 11%.
Depozītu apjoms gada griezumā palielinājās par 11%. Noguldījumi palielinājās gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Kredītu kvalitāte ir spēcīga, iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanai nedrošajiem kredītiem sasniedzot 1 miljonu eiro.
Ieņēmumi un izdevumi
Tīrie procentu ienākumi salīdzinājumā ar pagājušo gadu palielinājušies par 2%. Kāpums galvenokārt skaidrojams ar kreditēšanas apjomu palielināšanos. Neto ienākumi no komisijām ir pieauguši par 5%, galvenokārt pateicoties lielākai klientu aktivitātei karšu un maksājumu lietošanā.
Kopējie izdevumi gada griezumā palielinājās par 6%. Palielinājums skaidrojams ar augstākām personāla un ar normatīvo regulējumu saistītajām izmaksām, ko daļēji kompensēja zemākas amortizācijas izmaksas.
Biznesa attīstība
Pārskata ceturkšņa laikā Swedbank laida klajā jaunās mobilās lietotnes agrīno versiju “Swedbank 2019”. Tai ir izveidota jauna lietošanas pieredze un dizains, kā arī mobilo bezkontakta maksājumu funkcija Android lietotājiem. Swedbank lietotnes pilnā jaunā versija būs pieejama 2019. gadā.
Klientu digitālo pieredzi ievērojami uzlabo pieaugums Smart-ID izsniegšanā. Pēc normatīvo prasību izmaiņām plaši lietotās kodu kartes autentifikācijai Latvijā darbosies līdz 2019. gada 9. septembrim.
Ir sākusies komunikācija nākamās paaudzes droša digitālo autentifikācijas līdzekļa Smart-ID popularizēšanai. Papildus tam tiek sniegts atbalsts pārejai uz kodu kalkulatoriem tiem klientiem, kuriem vēl nav viedierīču.
Kodu karšu pakāpeniska slēgšana notiek paralēli izglītojošai komunikācijai un klientu servisa atbalstam.
Tāpat, turpinot arī uzņēmumu pakalpojumu digitalizēšanu, šobrīd notiek attālinātas konta atvēršanas pilotprojekts.
Pārskata periodā “Swedbank” ir noslēgusi partnerības līgumu ar attīstības finanšu institūciju “Altum”, lai ieviestu jaunu valsts atbalsta finanšu instrumentu mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Paredzams, ka divu gadu laikā šīs programmas ietvaros “Swedbank” finansēs aptuveni 200 Latvijas uzņēmumus.
Arī 3.ceturksnī bankas ilgtermiņa pienesums atbildīgas biznesa prakses veicināšanā ir pamanīts visaugstākajā līmenī. Tāpat “Swedbank” Latvijā saņēma “Vienlīdzīga atalgojuma balvu” par taisnīgu un caurspīdīgu atalgojuma politiku.