Foto: LETA

“Swedbank” atklāj pirmā pusgada peļņas apmēru un skaidro peļņas kāpuma iemeslus 0

Kredītportfelis turpina spēcīgu izaugsmi

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

“Swedbank” peļņa 2019. gada pirmajos sešos mēnešos ir sasniegusi 55 miljonus eiro pretstatā 54 miljoniem šajā periodā gadu iepriekš.

Iemesls peļņas kāpumam ir lielāka klientu aktivitāte, kas atsaucās bankas ieņēmumu pieaugumā.
CITI ŠOBRĪD LASA

Tīrie procentu ienākumi, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, pieauga par 6%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme – tas ir palielinājās par 6&. Pieaugumu nodrošināja kāpums gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kredītportfelī.

Tikmēr noguldījumu apjoms gada griezumā ir samazinājies par 1%.

Tīrie komisiju ienākumi, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, ir palielinājušies par 2%, kur pieaugumu sekmēja lielāka aktivitāte karšu un maksājumu jomā, kompensējot zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas.

Tikmēr pārējie ienākumi palielinājās par 12%, galvenokārt pateicoties labiem ienākuma rādītājiem apdrošināšanas jomā.

Kopējie izdevumi gada laikā ir auguši par 5%, ko visbūtiskāk ietekmēja ieguldījumi darbiniekos un digitālajos risinājumos. Kredītu kvalitāte saglabājas augsta, kredītuzkrājumu apmērs pirmajā pusgadā bija 0,4 miljoni eiro.

“Swedbank” vadītājs Latvijā Reinis Rubenis skaidro, ka, turpinoties veselīgai Latvijas ekonomikas izaugsmei, uzņēmumi palielina ieguldījumus attīstībā – pusgada laikā 1800 uzņēmumi ir saņēmuši “Swedbank” finansējumu biznesa attīstībai.

Savukārt privātpersonas aktīvi izmanto iespēju uzlabot savus dzīves apstākļus – šogad jau 2000 ģimenes ir iegādājušās jaunu mājokli.

Tāpat gada pirmajā pusē gan esošie, gan 18 500 jaunie klienti novērtējuši vairākus nozīmīgus jauninājumus, tostarp, mākslīgā intelekta sniegtās zibenīgās atbildes uz jautājumiem, iespēju attālināti atvērt kontu savam uzņēmumam, kā arī šovasar sagaidāmo jauno mobilo lietotni un maksājumiem ar dažādām viedierīcēm.

“Arvien vairāk klientiem būtiska ir arī viņu bankas ilgtspēja. Eksperti mūsu sniegumu novērtējuši ar augstāko Platīna līmeni, taču vēl būtiskāk, ka esam izveidojuši īpaši pievilcīgu līzinga piedāvājumu videi draudzīgiem auto, kā arī nodrošinām, ka mūsu klientu pensiju līdzekļi tiek ieguldīti uzņēmumos ar pozitīvu ietekmi uz vidi un sabiedrību”, atzīst R. Rubenis.

Ieviesti inovatīvi rīki klientu ērtībām

Šī ceturkšņa laikā “Swedbank” ir turpinājusi attīstīt klientiem pieejamos risinājumus, piemēram, automatizētās sarakstes ieviešana ir palielinājusi iespējas klientiem saziņā ar banku.

Reklāma
Reklāma

Aizvadītajā ceturksnī ieviestā “zaļā līzinga” piedāvājuma mērķis ir iedrošināt klientus izvēlēties videi draudzīgākus spēkratus, kuriem ir gan zemāks oglekļa dioksīda izmešu daudzums, gan arī pievilcīgāki kreditēšanas nosacījumi.

Ilgtspējīgu risinājumu piedāvājums klientiem

Tāpat ilgtspējas aspekti ir ņemti vērā, piedāvājot klientiem jaunas pensiju ieguldījumu iespējas. Ieguldījumi ilgtspējīgos fondos ir daļa no atbildīgas bankas biznesa prakses.

“Swedbank” pieeja ilgtspējas jautājumiem ir saņēmusi sabiedrības atzinību. Ikgadējā Ilgtspējas indeksā uzņēmums saņēmis augstāko Platīna novērtējumu. Tāpat “Swedbank” Latvija arī ir saņēmusi ģimenei draudzīga uzņēmuma statusu.

“Swedbank” turpina saglabāt iecienītākās bankas zīmolu, turklāt “Swedbank” ir iekļuvusi arī visa Baltijas reģiona iecienītāko zīmolu desmitniekā.

Tikmēr Latvijas iedzīvotāju vērtējumā “Swedbank” ir otrs mīlētākais zīmols Latvijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.