“Swedbank” atklāj pirmā pusgada peļņas apmēru un skaidro peļņas kāpuma iemeslus 0
Kredītportfelis turpina spēcīgu izaugsmi
“Swedbank” peļņa 2019. gada pirmajos sešos mēnešos ir sasniegusi 55 miljonus eiro pretstatā 54 miljoniem šajā periodā gadu iepriekš.
Tīrie procentu ienākumi, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, pieauga par 6%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme – tas ir palielinājās par 6&. Pieaugumu nodrošināja kāpums gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kredītportfelī.
Tikmēr noguldījumu apjoms gada griezumā ir samazinājies par 1%.
Tīrie komisiju ienākumi, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, ir palielinājušies par 2%, kur pieaugumu sekmēja lielāka aktivitāte karšu un maksājumu jomā, kompensējot zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas.
Kopējie izdevumi gada laikā ir auguši par 5%, ko visbūtiskāk ietekmēja ieguldījumi darbiniekos un digitālajos risinājumos. Kredītu kvalitāte saglabājas augsta, kredītuzkrājumu apmērs pirmajā pusgadā bija 0,4 miljoni eiro.
“Swedbank” vadītājs Latvijā Reinis Rubenis skaidro, ka, turpinoties veselīgai Latvijas ekonomikas izaugsmei, uzņēmumi palielina ieguldījumus attīstībā – pusgada laikā 1800 uzņēmumi ir saņēmuši “Swedbank” finansējumu biznesa attīstībai.
Tāpat gada pirmajā pusē gan esošie, gan 18 500 jaunie klienti novērtējuši vairākus nozīmīgus jauninājumus, tostarp, mākslīgā intelekta sniegtās zibenīgās atbildes uz jautājumiem, iespēju attālināti atvērt kontu savam uzņēmumam, kā arī šovasar sagaidāmo jauno mobilo lietotni un maksājumiem ar dažādām viedierīcēm.
“Arvien vairāk klientiem būtiska ir arī viņu bankas ilgtspēja. Eksperti mūsu sniegumu novērtējuši ar augstāko Platīna līmeni, taču vēl būtiskāk, ka esam izveidojuši īpaši pievilcīgu līzinga piedāvājumu videi draudzīgiem auto, kā arī nodrošinām, ka mūsu klientu pensiju līdzekļi tiek ieguldīti uzņēmumos ar pozitīvu ietekmi uz vidi un sabiedrību”, atzīst R. Rubenis.
Ieviesti inovatīvi rīki klientu ērtībām
Šī ceturkšņa laikā “Swedbank” ir turpinājusi attīstīt klientiem pieejamos risinājumus, piemēram, automatizētās sarakstes ieviešana ir palielinājusi iespējas klientiem saziņā ar banku.
Aizvadītajā ceturksnī ieviestā “zaļā līzinga” piedāvājuma mērķis ir iedrošināt klientus izvēlēties videi draudzīgākus spēkratus, kuriem ir gan zemāks oglekļa dioksīda izmešu daudzums, gan arī pievilcīgāki kreditēšanas nosacījumi.
Ilgtspējīgu risinājumu piedāvājums klientiem
Tāpat ilgtspējas aspekti ir ņemti vērā, piedāvājot klientiem jaunas pensiju ieguldījumu iespējas. Ieguldījumi ilgtspējīgos fondos ir daļa no atbildīgas bankas biznesa prakses.
“Swedbank” pieeja ilgtspējas jautājumiem ir saņēmusi sabiedrības atzinību. Ikgadējā Ilgtspējas indeksā uzņēmums saņēmis augstāko Platīna novērtējumu. Tāpat “Swedbank” Latvija arī ir saņēmusi ģimenei draudzīga uzņēmuma statusu.
“Swedbank” turpina saglabāt iecienītākās bankas zīmolu, turklāt “Swedbank” ir iekļuvusi arī visa Baltijas reģiona iecienītāko zīmolu desmitniekā.
Tikmēr Latvijas iedzīvotāju vērtējumā “Swedbank” ir otrs mīlētākais zīmols Latvijā.