“Gada auto” konkursā “Latvijas Avīze” apbalvo lauku ceļu karali 0
Mūsu izvēle, kā saka, konceptuāli balstīta šādā ne tik daudz pesimistiskā, cik racionālā pieņēmumā – Latvijas lauku ceļi krasi labāki nekļūs. Un mums vajadzēs auto, kas spēs šķīdonī līdz skolai, ambulancei, bodei tikt, pirmās gailenes sasniegt.
Mums vajadzīga visu riteņu piedziņa. Mums vajadzīga tehniska izturība. Un prāva ietilpība. Un tas viss par saprātīgu cenu.
Ņēmām vērā žūrijas biedru viedokļus. Lūk, viens no tiem. Uldis Hmieļevskis: “Senas radio reklāmas “Gada auto” konkursa pirmssākumu laikos bravūrīgi vēstīja: “”Subaru” izbrauks!”
Toreiz tas tika tēmēts uz “Impreza” vai “Legacy” pilnpiedziņas spējām, kuras Latvijas rallija trasēs ar čempiona tituliem toreiz apstiprināja tagadējais žūrijas loceklis Ivars Caune.
Bet “XV” nav rallija auto un ieskrieties līdz simtam ātrāk par 10 sekundēm nemāk. Taču rallija gēni nepilnus 4,5 metrus garajā nedaudz paaugstinātajā kompaktklases auto atmostas, kad ātri jālido pāri viļņainām bedrēm, – nelielais svars un ietilpīgā amortizācija izšūpina auto degungalu bez nekomfortablas knābāšanas.
Un “333” apvidus auto trasē pārsteidzoši nekur netiek aizķerta ne priekšējā apakšējā lūpiņa, ne grīdas bruņas. Tātad – viegls, kompakts auto, ar kuru vajadzības gadījumā var uzbraukt arī stāvā kalnā un caur dziļām bedrēm.
Un vēl – “Subaru” ir piedalījies šovā “Mājokļa jautājums”, un iepriekšējais istabas iekārtojums, par ko bija rūpējušies pensionēti dizaineri no PSRS autorūpnīcām, ir izmests. Nu ir smuki.”
Ieskatījāmies savu lasītāju un citu konkursa līdzjutēju balsojumā internetā. Un, piedodiet, svītrojām no tā kosmiski dārgos tehnikas brīnumus. Negribam to perlamutra sānus eglājā saskrāpēt.
Palika mūsu sarakstā kādi pieci. “Dacia” savu balvu jau no žūrijas dabūja. “Kona” arī. “Vitara” nav šī gada jaunums. “Swift” tomēr pārāk maziņš. Ko nu? Linda (Linda Rumka, pārstāv avīzi žūrijā), ko nu? Un – pārsteigums – Linda nosauc “Subaru XV”.
Manuprāt, visai vīrišķīgu auto. Esot ļoti paticis. Man iebildumu nav (atzīšos – šis ir viens no variantiem manā nākamajā privātajā izvēlē). Neiebilst arī mūsu reklāmas direktors Aigars Stankēvičs, kuram pērn ziemā laimējās ar “XV” Brīvkalnu trasē pavingrot.
Lai tā būtu! “Latvijas Avīzes” speciālu balvu “Gada auto” konkursa ietvaros saņem – “Subaru XV”. Pastāvīga pilnpiedziņa, automātiska ātrumkārba, stiprs mežā, ātrs uz grants, pietiekami veikls pilsētā. Cena – nedaudz virs 20 000 eiro.