Stupelis apņēmības pilns arī nākamajā sezonā startēt pasaules čempionāta apritē 0
Trīskārtējs pasaules čempions blakusvāģu motokrosā Kaspars Stupelis apņēmības pilns arī nākamajā sezonā startēt pasaules čempionāta apritē un gatavs meklēt jaunu pārinieku, sarunā ar aģentūru LETA atklāja latviešu kantētājs.
Vienīgā pilnībā nokomplektētā Latvijas ekipāža šī gada pasaules čempionāta sezonā bija pilots Jānis Daiders un kantētājs Stupelis, kuri kopvērtējumā izcīnīja sesto vietu. Šobrīd dueta nākotne ir miglā tīta, taču Stupelis gatavs jauniem izaicinājumiem.
“Jānis pateicis, ka pasaules čempionātā vairs negrib braukt, tā kā jāmeklē braucējs. Tomēr ir plāns B startēt kopā ar Jāni tepat Latvijas čempionātā, ja neizdosies atrast citu braucēju. Jā, man ir 35 gadi, taču ir vēl dzirksts un motivācija vēl ko sasniegt,” savu nākotni blakusvāģu motokrosā komentēja Stupelis.
Daiders un Stupelis pirms sezonas nosprauda mērķi tikt pirmajā pieciniekā. No piektās pozīcijas Latvijas ekipāžu šķīra četri punkti, bet no ceturtās – astoņi punkti, kurus var iegūt vienā braucienā ar izcīnītu 13.vietu.
“Gandrīz pietrūka līdz pieciniekam, bet to “gandrīz” pēc 2-3 gadiem neviens vairs neatcerēsies. Sezonā kopā bija 14 posmi ar 28 braucieniem. Noteikti, ka kaut kur varējām nedaudz labāk. Sarūgtināts neesmu, drīzāk otrādi – esmu lepns, ka realizējām to mērķi un piedalījāmies visos pasaules čempionāta posmos,” atzīmēja Stupelis.
Sezona bija smaga ne tikai trasē, bet arī ārpus tā. Sākotnēji bija šaubas, vai izdosies aizvadīt visu pasaules čempionāta sezonu, jo paralēli startiem bija jārisina arī finansiālie jautājumi.
“Bija brīži, kad šķita, ka nevarēsim to pacelt, tomēr izdevās. Mērķis startēs visos posmos īstenojās – tā bija kā uzvara. Paldies Dievam, parādā neesmu palicis, taču vasaras garumā par braukšanu tā arī atalgojumu nesaņēmām. Viss tika darīts ar mīlestību pret motosportu. Sezonas beigu daļā Jānis vairāk strādāja ar tehniku, kamēr es risināju organizatoriskos jautājumus,” stāstīja Stupelis.
Pirms mēneša Stupelis bija izlicis pārdošanā sacensību motociklu, taču tas nenozīmē, ka viņš grasītos beigt karjeru.
“Šodien izbraucu no Rīgas un motociklu vedu atpakaļ uz Beļģiju ražotājam. Bija noruna, ka motocikls tiks iedots uz sezonu, pēc tam to atdodot atpakaļ, vai pārdošanas gadījumā atdodot naudu. Lielajām komandām ir divi sacensību “moči” uz vienu sezonu. Mūsējais nebija jauns jau no paša sākuma. Tomēr negribu norakstīt rezultātus uz tehniku. Paši salīdzinoši vēlu sapratām, kā pareizi veikt regulējumus. Ja būtu sapratuši ātrāk, tad rezultāti būtu bijuši krietni labāki,” skaidroja Stupelis.
Sezonas pēdējās sacensības Daidera un Stupeļa ekipāžai bija aizpagājušajā nedēļas nogalē, kad viņi Latvijas čempionāta posmā finišēja trešie, tādu pašu vietu ieņemdami arī kopvērtējumā. Tiesa, viņi nepiedalījās visos posmos, jo paralēli Latvijas čempionātam norisinājās arī etapi pasaules meistarsacīkstēs.
“Sezonas pēdējās sacensībās salauzu pirkstu, taču tas netraucēja izcīnīt trešo vietu. Tāpat salūza stūres pastiprinātājs un dzinējs. Negribu vainot federāciju, bet Latvijas čempionāta kalendārs bija diezgan dīvains. Nevienai valstij vietējā čempionāta posmi nesakrīt ar pasaules čempionātu, līdz ar to visas ekipāžas var cīnīties arī par tituliem pašu mājās. Varējām izcīnīt arī otro vietu, bet tagad tam vairs nav īpaši lielas nozīmes. Tā arī 17 gadu laikā neesmu ticis pie Latvijas čempiona titula,” stāstīja Stupelis.
Stupelis ir trīskārtējs pasaules čempions, divas reizes titulu izcīnot ar leģendāro nīderlandieti Danielu Vilemsenu (2003. un 2004.gadā), bet aizpērn viņš triumfēja cita nīderlandieša Etjēna Baksa ekipāžas sastāvā. Tāpat viņš piecas reizes kļuvis par vicečempionu, divreiz to paveicot ar leģendāro latvieti Kristeru Serģi, bet trīs reizes ar Baksu.
Savukārt Jānis Daiders, startējot kopā ar vecāko brāli Lauri, 2011.gadā kļuva par vicečempioniem.
Aizvadītajā sezonā par čempioniem tika kronēta Baksa un francūža Nikolā Musē ekipāža, bet par vicečempioniem kļuva latviešu kantētājs Elvijs Mucenieks duetā ar franču pilotu Valentēnu Žiro.