Streika laikā Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis nesaņem vairāk zvanu kā ikdienā 0
Kopumā Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 ģimenes ārstu streika laikā nesaņem vairāk zvanu kā ikdienā, aģentūrai LETA pastāstīja Nacionālā veselības dienesta (NVD) pārstāve Agnese Jasenoviča.
Viņa informēja, ka, piemēram, vidējais saņemtais zvanu skaits dienā no 3. līdz 7.jūlijam no plkst.8 līdz 17 bija 147 zvani, kas ir līdzīgs skaitam, ko tālruņa speciālisti parasti apkalpo brīvdienās tajā pašā laika posmā.
Tomēr jāņem vērā, ka standarta darbalaiks Ģimenes ārstu konsultatīvajam tālrunim parasti ir darbdienās no plkst.17 līdz 8, savukārt brīvdienās un svētku dienās – visu diennakti, piebilda Jasenoviča.
Kā ziņots, līdz šim ģimenes ārstu streiks nav būtiski ietekmējis ne Rīgas lielāko slimnīcu – Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS), Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) un Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) -, ne Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) darbu.
LETA jau ziņoja, ka, pārstājot sniegt valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus, 3.jūlijā plkst.12 vairāk nekā 600 ģimenes ārsti sāka streiku, solot, ka tas turpināsies tik ilgi, kamēr ar valdību izdosies vienoties par ģimenes ārstu izvirzītajām prasībām.
Viena no ģimenes ārstu prasībām ir palielināt patlaban noteikto kapitācijas naudas maksājumu par 30%, savukārt Veselības ministrija (VM) piedāvājusi palielināt kapitācijas naudā iekļauto darba algu. Ģimenes ārstam nav tikai darba alga par ārstniecisko darbu, bet ģimenes ārsts ir arī prakses vadītājs, tāpēc kapitācijas naudā iekļauti arī dažādi administrācijas izdevumi. Šī iemesla ģimenes ārstiem svarīgi, lai tiek palielināta visa kapitācijas nauda.
Tāpat VM un ģimenes ārstu domas atšķiras jautājumā par reformā iekļauto ieceri veidot kopprakses. LĢĀA vadītāja skaidroja, ka šādu kopprakšu veidošana nozīmēs dežūras vakara stundās un brīvdienās, kas mainīs visu līdzšinējo darba modeli.