Strauji pieaug pieprasījums pēc siltā apģērba 0
Līdz ar aukstāka laika iestāšanos strauji pieaug pieprasījums pēc siltā apģērba, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujāto tirgotāju pārstāvji.
Apģērbu veikalu “Monton”, “Mosaic”, “Ivo Nikkolo” un “Baltman” Latvijā īpašnieka “Baltika Latvija” valdes priekšsēdētāja Maruta Ērgle aģentūrai BNS norādīja, ka klienti ziemas sezonai šogad gatavojušies laicīgi. “Virsdrēbes tirgojam jau no sezonas sākuma, un veiksmīgākie modeļi jau ir pārdoti, vēl neiestājoties aukstajam laikam. Taču klienti sezonai gatavojas laicīgi, un jādomā, ka tam jau līdzekļus ieplānojuši kā nepieciešamībai, kura būs aktuāla,” sacīja Ērgle.
Tomēr viņa apliecināja, ka pirmā sniega uzsnigšana strauji kāpinājusi silto apģērbu tirdzniecību. “Pirmais sniegs bija grūdiens straujākai silto apģērbu tirdzniecībai, un paaugstinājās arī pieprasījums pēc cepurēm. Jāpiebilst, ka tendence, ka sievietes sezonai gatavojas agrāk, ir saglabājusies, bet vīrieši mostas tieši tagad,” klāstīja “Baltika Latvija” vadītāja.
Ērgle arī atzina, ka pašlaik uzņēmumam virsdrēbju tirdzniecībā ir straujāks kāpums, jo starpsezonas izpārdošanu laikā paaugstinās veikalu apmeklējums. “Saistībā ar aukstuma iestāšanos pārdoti pat pirmie kažoki. Mēteļiem ar dūnu siltinājumu straujākā pārdošana vēl ir priekšā. Aktuāli ir arī siltie adījumi – džemperi un jakas,” teica uzņēmuma valdes priekšsēdētāja.
Savukārt mazumtirdzniecības veikalu tīkla “Elkor” valdes loceklis Ronalds Feldmanis aģentūrai BNS pavēstīja, ka atbilstoši uzņēmuma pārdošanas rādītājiem aizvien vairāk iedzīvotāju ziemas apģērba iegādi mēdz atlikt un tai pievēršas līdz ar aukstā laika iestāšanos. “Kopš pirmā sniega un sala parādīšanās Rīgā “Elkor” veikalos pieprasījums pēc ziemas apģērbiem un apaviem pieaudzis par 50%,” apliecināja Feldmanis.
Viņš arī pastāstīja, ka pēdējo gadu laikā līdz ar nepastāvīgajiem rudens laikapstākļiem ir nedaudz mainījušies pircēju paradumi – ja agrāk iedzīvotāji par ziemas apģērba iegādi parūpējās jau laicīgi, tad pēdējos gados tā biežāk tiek atlikta līdz pirmajam salam. “Šāda tendence vērojama arī šoruden, kad pircēji pēkšņā sniega un sala ietekmē steiguši sev sarūpēt ziemas virsdrēbes un apavus oktobra beigās. Līdz ar iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu šogad augustā un septembrī vairāk pirkti tieši rudenim paredzēti apģērbi un apavi, kas ļauj secināt, ka pircēji šoruden atļaujas paplašināt savu garderobi ar katram gadalaikam piemērotāko apģērbu,” pavēstīja “Elkor” valdes loceklis.
Saskaņā ar viņa teikto laikā no 26. līdz 28.oktobrim ziemas apģērbu un apavu pārdošanas apmērs “Elkor” veikalos bijis par 50% lielāks nekā iepriekšējā nedēļas nogalē. Savukārt laikā no 29.oktobra līdz 4.novembrim tas ir divkāršojies, salīdzinot ar šo pašu nedēļu pirms gada. Pircēji galvenokārt izvēlējušies mēteļus, šalles, cepures un cimdus, arī ziemas apavus.
Pēc Feldmaņa teiktā, šoruden aktīvāk ziemas apģērbu pirkušas sievietes – 70% pārdoto apģērbu bijuši paredzēti sievietēm. Atšķirībā no citiem gadiem šogad daudz vairāk tiek pirktas virsdrēbes.