VAS “Latvijas dzelzceļš” produktivitātes rādītāji strauji auguši 0
2018.gadā ir pieaugusi VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) produktivitāte, sasniedzot 51 126 eiro uz vienu darbinieku, kas ir par 19% vairāk, nekā gadu iepriekš.
Kā norāda LDz prezidents Edvīns Bērziņš, 2018. gadā paveiktais ļauj optimistiski raudzīties uz situāciju transporta un loģistikas, tostarp, dzelzceļa pārvadājumu, nozarē arī 2019.gadā.
“Ņemot vērā pārmaiņas un arvien pieaugošo globālo konkurenci nozarē, “Latvijas dzelzceļš” 2018.gadā pilnveidoja koncerna stratēģisko redzējumu, īstenoja būtiskus modernizācijas un digitalizācijas projektus, kā arī strādāja pie liela mēroga infrastruktūras attīstības projektu sagatavošanas un starptautiskās sadarbības veicināšanas,” uzsver E.Bērziņš.
Kamēr 2018. gada saimnieciskās darbības rādītāji un pārvadāto kravu apjoms vēl tiek aprēķināts, līdzšinējie dati par sasniegto ļauj prognozēt, ka konkrētais gads noslēgsies labāk, nekā prognozēts. Pieaugums vērojams arī importa un eksporta pārvadājumos.
Paralēli saimnieciskajai darbībai LDz ir saņēmis vairākus augstus ekspertu novērtējumus, kas apliecina uzņēmuma būtisko pienesumu valsts tautsaimniecībai. LDz ir ierindots starp 100 eksportspējīgākajiem Latvijas uzņēmumiem, kā arī ir starp 15 vērtīgākajiem Latvijā, savu vērtību gada laikā palielinot par 195,98%.
Savukārt pirmo reizi kopš dalības “Ilgtspējas indeksa” novērtējumā LDz šogad saņēma Platīna kategorijas novērtējumu, kas apliecina, ka uzņēmums ir daudz paveicis darba vides, uzņēmuma pārvaldības, tirgus attiecību, vides aizsardzības un sabiedrības atbalsta aktivitāšu jomā.
Viens no būtiskākajiem Ministru kabineta lēmumiem saistībā ar dzelzceļa nozari bija 5.novembrī atbalstītais Indikatīvais dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāns pieciem gadiem, un uz šī lēmuma pamata valsts simtgades priekšvakarā starp LDz un Satiksmes ministriju tika noslēgts daudzgadu līgums.
2019. gads ir “Latvijas dzelzceļa” simtgades gads, kas sevī ietvers ne tikai darbu pie saimnieciskās darbības rādītājiem, infrastruktūras attīstības un starptautiskās sadarbības veicināšanas, bet arī uzņēmuma jubilejas pasākumiem un jaunās LDz identitātes jeb zīmola iedzīvināšanas.