STOPkadri: Rīgas Zoo jauna identitāte par 140 tūkstošiem eiro – tas mums bija visvairāk vajadzīgs 107
Atklāts jauns zooloģiskā dārza zīmols, kas mudinot apmeklētājus atklāt kopīgo atšķirīgajā, savienojot ikkatru pasaules dzīvību kopīgā stāstā. Vizuālās identitātes atjaunināšana esot solis pretī pozitīvām pārmaiņām, akcentējot zooloģiskā dārza pamatvērtības – apmeklētāju izglītošanu un sugu saglabāšanu. “Ja kādreiz zoodārzs bija dzīvnieku izstāde, tad tagad tā uzdevumi ir daudz plašāki – izglītot, aizsargāt sugas, pētīt, lai izzinātu, un rūpēties par bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu,” skaidro uzņēmuma valdes locekle Anete Bilzēna.
“Es vairākus gadu desmitus, apmeklējot Rīgas Zooloģisko dārzu, domāju, kāpēc viņi nemaina savu identitāti?” TV24 raidījumā “STOPkadri” ironizē žurnālists Armands Puče.
“Nu kāda identitāte varētu būt?” viņš jautā. “Piemēram, novākt žogus pērtiķu būriem,” viņš smejas. Taču tas nav stāsts par neko praktisku, stāsts ir par kaut ko gaisīgu, viņš norāda.
Apskatot jauno zīmolu, rodas jautājums: “Kas tie par pleķiem?” “Z” burts ir skaidrs, to nevajadzētu kara apstākļos pieminēt, viņš uzsver, taču jāprāto, kas ir domāts ar tiem pleķiem blakus “Z” burtam. Tas varētu būt zemesrieksts, lauvas kaka, pērtiķu būra atslēgas caurums, pakritis sniegavīrs jūnija vidū vai Rīgas mēra pēdas nospiedums.
Rīgas Zooloģiskajam dārzam tagad ir jauna identitāte, tas mums bija visvairāk vajadzīgs… secina A.Puče.
Jaunais Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza logo simbolizējot šūnu dalīšanos, aģentūru LETA informēja zooloģiskā dārza Mārketinga un komunikācijas nodaļa.
Uzņēmumā atgādina, ka Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs uzstādījis ambiciozus mērķus vairāk nekā 10 nākamajiem gadiem. Īstenojot attīstības plānu līdz 2035.gadam, zooloģiskais dārzs taps par mūsdienīgu četru sezonu bioparku. Drīzumā sāksies pirmās zonas – “Himalaju” – projektēšana.
LETA jau ziņoja, ka Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza vizuālās identitātes izstrāde izmaksājusi līdz 40 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. SIA “Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs” bija izsludinājusi konkursu par Rīgas Nacionālā zooloģiskā dārza vizuālās identitātes izstrādi.
Konkursa mērķis bija jauna un mūsdienīga zooloģiskā dārza zīmola dizaina koncepcijas piedāvājuma izveide. Turpmākajā stratēģiskās attīstības plānošanas periodā plānots mērķtiecīgs zīmola izstrādes un ieviešanas darbs, padarot vizuālo komunikāciju mūsdienīgāku un konsekventāku atbilstoši “Masterplāna 2035” ietvaram.
Konkursa balvu fonds bija 3000 eiro. Konkursā piedalījās desmit dalībnieki. Lielāko naudas balvu 1500 eiro apmērā saņēma SIA “McCANN Rīga“, otru balvu 1000 eiro apmērā piešķīra SIA “Aģentūra Raugs”, bet trešo godalgu 500 eiro vērtībā saņēma SIA “Havas Creative”.
Šie uzņēmumi tika uzaicināti piedalīties sarunu procedūrā, kuras gaitā pieņemts lēmums līguma slēgšanas tiesības piešķirt SIA “Havas Creative”.