STOPkadri: Kāds ir Latvijas pasažieru vilciena “VaiVai” vidējais ātrums? Trīs reizes mazāks nekā karstgalvjiem spāņiem 34
Tas, ka Latvijā ir četri gadalaiki, par to liecina arī pasažieru vilcieni. Jo, piemēram, laikā, kad bija salns, tad projekts “ViVi”, vai kā tautā to sauc “VaiVai”, arī ziemā sala – sasala vadi, bija apgrūtinājums reisiem, reisu izpildei. pavasarī bija jau “ok” – vilcieni braukāja. Šo realitāti ar pamatīgu sarkasma devu ilustrē TV24 raidījums “STOPkadri” un tā vadītājs Armands Puče.
Viņš turpina: “Tad pienāca vasara. Pat ne vasara – vienkārši tuvojās vasarā un laiks kļuva karstāks. Un atkal ir “VaiVai” – vilciens kaut ko atkal nevar iedarbināt vai kaut ko apturēt, bet priekšā vēl ir rudens – kas mūs tad vēl sagaida?! Vai būs “Ok”, vai nebūs?!”
Ieskatoties datos par vilcienu vidējo ātrumu dažādās Eiropas valstīs, kā saka Puče, – tā nav ekonomika, bet gan vilcienu vagoni, pasažieru pārvadājumi.
“Eiropā vilcieni pasažierus pārvadā ar šādiem ātrumiem, skatieties karti [ skatīt video 00:53). Secinājums acīmredzams – Latvija nekur nesteidzas, mums nav, kur steigties, jo mums ir četri gadalaiki. Dažkārt vilcienu nevar iedarbināt, dažkārt nevar apturēt – tas veido vidējo ātrumu.”
Citur Eiropā laikam dzīvo tikai karstgalvji, smejas Puče, Spānijā vilcieni traucas ar vidējo ātrumu 192 km/h, un mēs ko varam likt pretī? “Mierīgi! 67km/h!”