STOPkadri par amatu konkursu “LDzCargo”: Vai nav tā, ka Mārtiņš ar Remu abi divi ir kaut ko sarunājuši? 15
“Stambulas konvencija par partnerattiecībām – liksim to malā, jo partnerattiecības ir tur, kur ir “silītes” un “bļodas”, un valsts kapitālsabiedrību nauda”, tā TV24 raidījumā “STOPkadri” uzsvēra žurnālists Armands Puče.
Pilsētā esot tāds gadījums, kas nav slēpjams. “Lūk, konkrēti divi puikas – Mārtiņš Pevko un Rems Razums. Abi strādā “Latvijas dzelzceļa” koncernā. Mārtiņš šobrīd ir “LDz Cargo” valdē. Savukārt Rems – nu, viņš ir “Latvijas dzelzceļā”, bet Rems pie reizes ir arī “LDzCargo” padomē…Šī atkāpe ir vajadzīga tāpēc, lai jūs saprastu, ka šie abi puikas viens otru pazīst arī tāpēc, ka savulaik viņiem abiem ir bijis viens uzņēmums – nu tā gadās, interešu konflikts – štrunts, noliekam to maliņā,” tā žurnālists Puče raidījumā iesāka stāstīt par konkrētu situāciju valsts kapitālsabiedrībās.
Kur ir sāls? Puče skaidroja: “”LDzCargo” ir liela peļņa, jā. Atšķirībā no “Latvijas dzelzceļa”, kam peļņas nav. Bet “LDzCargo” izsludina konkursu par valdes priekšsēdētāja vietu. Jā, tas ir trekni! 10 tūkstoši eiro (bruto) algā. Un valdes loceklis – vēl viens konkursiņš – 9 tūkstoši eiro (bruto) [mēnešalga]. Vienu konkursu jau uztaisīja. Tas bija, bija, izbija…Tā mēdz gadīties, jo nu kā…taču nesanāk! Kāpēc nesanāk? Jo tāpēc, ka mēs esam pieslēguši ne tikai zināmākos cilvēkus no valsts pārvaldes. Valsts pārvalde ir pilna ar juristiem, bet nē – mums ir vēl jāpiesaista privāts kantoris, kas rekrutē, meklē galvas vai amatam atbilstošu.”
Atrast nesanāca vasarā 1.kārtā, proti, “mīcijās, mīcijās…” Tad nāca 2.kārta, kam iedeva uzreiz konkursa termiņu – 14 dienas. “Fiksi, fiksi! Ātri, ātri! Un te atkal ir aizdomas…Vai tik Stambulas konvencija par partnerattiecībām dzīvē, kur tiek dalīta valsts uzņēmumu nauda, neizskatās šādi? Vai nav tā, ka Mārtiņš ar Remu abi divi ir kaut ko sarunājuši? Varbūt jau tā, ka nav! Varbūt viņiem aiz muguras nav ne Šķēle, ne Šlesers…Nē, nē, es nepārteicos! Nu, tur viņiem ir ēnas, ir ēnas! Bet gadījums interesants,” uzskata žurnālists Puče, stāstot šo gadījumu TV24 raidījumā “STOPkadri”.
Konkurss drīz noslēgšoties. “Nu, mēģināsim minēt, kā tas varētu beigties?” ironiski smaidot sacīja Puče. Kādam jau par to ir jāatbild – piebilda viņš. “Ministram.” Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (“Progresīvie”) neesot varējis neko pateikt par šo lietu, jo atradies izvaicāšanas brīdī Parīzē.
“Nu, nevari, nevari! Dod kādu citu cilvēku, kas var! Un viņš iedeva Satiksmes ministra padomnieku Edgaru Klētnieku, kurš ļoti godprātīgi izpildīja savu darbiņu un atrakstīja mums, ka viņš piekrīt, ka pēc labas pārvaldības standartiem vajadzētu iedot ilgāku termiņu [konkursam]…Atzīst, ka nesmuki izskatās…Viņš lūdzis “Latvijas dzelzceļam” skaidrojumu un saņēmis atbildi, ka konkursa sākotnējā posmā personālatlases uzņēmums veica salīdzinoši plašu pretendentu uzrunāšanu…Kas te notiek valstī ar šo? Speciāli tiek piesaistīta kompānija, lai izlemtu elementāru jautājumu? (…) Līdz ar to konkursa komisija vienojās par īsākiem pieteikšanās termiņiem,” tā citēja Puče ministrijas pārstāvja atbildi TV24 raidījumā.
Un rezultātā atbildē teikts: “Ja Satiksmes ministrija saņems jebkādu informāciju par iespējamiem pārkāpumiem šajā procesā, ministrs nekavējoties rosinās to pārbaudīt.” Puče uzsvēra, ka ministram Briškenam nāksies šo lietu pārbaudīt.
“Atgādināšu, ka Rems Razums ir “LDz Cargo” padomes priekšsēdētājs. Jūtiet, kāds konstruktors tur ir izveidots? Un padomes priekšsēdētājs būs viens no tiem, kas balsos par “LDzCargo” valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa ielikšanu amatā – varbūt tur būs Mārtiņš, varbūt tur būs Pēteris…nav svarīgi…Bet – izskatās ārkārtīgi aizdomīgi,” bažas pauda žurnālists Puče TV24 raidījumā “STOPkadri”.
Plašāk skaties pievienotajā video.