STOPkadri: Ne visi par to ir sajūsmā! Satiksmes ministrija attīstīs sadarbību ar Centrālāzijas valstīm 0

Raidījuma “STOPkadri ar Armandu Puči” rīcībā esošā informācija liecina, ka Satiksmes ministrija deleģējusi pārstāvi Uzbekistānā, lai padziļinātu sadarbību ar Centrālāzijas valstīm – veicinātu tirdzniecību un investīcijas. Bet, vai biznesa attīstīšana austrumu virzienā tik tiešām ir Latvijas interesēs?

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Pircējs piefiksējis, ka pēc “PALDIES” kartes izmantošanas pirkuma summa palielinās. Kā to skaidro “Maxima”? 58
Kokteilis
10 lietas, ko darīja 80. gadu bērni un kas šokētu mūsdienu bērnus 55
Var izraisīt miega traucējumus: 5 produkti, ko nevajadzētu ēst vakariņās, ja gribat labi izgulēties
Lasīt citas ziņas

Latvijas sadarbību ar Centrālāzijas valstīm transporta jomā sākotnēji veicināja atašejs Kazahstānā, taču Covid-19 pandēmijas dēļ viņa darbs tika pārtraukts. Situācija mainījās pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, kad Centrālāzijas valstis sāka aktīvi izmantot pret Krieviju noteikto sankciju apiešanā.

Lai gan pastāv risks, ka Latviju varētu iesaistīt šajos procesos, Satiksmes ministrija nolēma stiprināt sadarbību ar reģionu, īpaši ar Uzbekistānu un Kazahstānu. Novembrī atašeja darbs tika atsākts Uzbekistānā. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens TV24 raidījumam “STOPkadri” atklāja, ka ar Kazahstānas transporta ministru jau panākta vienošanās par auto pārvadājumu atļauju palielināšanu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Nekādā gadījumā šāda veida sankciju apiešana nedrīkst notikt. Mums ir atbildīgie dienesti, kas šim seko. Latvijai ir cieši jāsadarbojas arī mūsu muitas pārvaldē. Finanšu ministrijai ir cieši jāsadarbojas ar Centrālāzijas valstu muitas pārvaldēm, lai šīs tranzīta kravas atbilstoši kontrolētu un lai šāda veida sankciju apiešanas nenotiktu, ” norāda Briškens.

TV24 neoficiāli zināms, ka sadarbības pastiprināšanu skeptiski vērtē bankas, gan daudzi uzņēmēji. Jo tas esot riskanti, laikietilpīgi un prasa papildu resursus.

Arī uzņēmējs un investīciju baņķieris Ģirts Rungainis kritizē tranzīta attīstīšanu ar Centrālāzijas valstīm, jo lielākā daļa transporta plūsmas esot saistītas ar Krievijas ekonomiku. Tas esot absolūti pretēji Latvijas ekonomiskajām, politiskajām un drošības interesēm.

“Tas labākais salīdzinājums man ir ar beigta zirga pātagošanu. Šis bizness ir beidzies uz ilgu laiku, un tas ir kaitīgs. Pirmkārt, tas ir kaitīgs Latvijai un Latvijas ekonomikai. Latvijas ekonomikai ir jāmēģina veidi atrast, kā attīstīt savu ekonomiku globāli konkurētspējīgi, radot globāli konkurētspējīgas preces pakalpojumus un piedzīvojumus, nevis kā saka, attīstīt savu virzienu virzienos, kur mēs zinām, ka lielākā daļa no biznesa būs tai vai citādā veidā saistīti ar sankciju apiešanu,” investīciju baņķieris Ģirts Rungainis skaidro.

Kā TV24 raidījumam “Stopkadri ar Armandu Puči” norādīja Satiksmes ministrijā, paralēli tiekot attīstīta sadarbība ar partneriem Eiropā un Amerikā, lai izmatotu Latvijas koridora piedāvājumu preču plūsmai no un uz Centrālāzijas valstīm. Jāazīmē, ka pēdējos gados Eiropas Savienība pastiprina sadarbību ar Centrālāzijas reģionu, piemēram, kopienai ir sava pārstāvniecība Turkmenistānā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.