Uz formalitātes robežas 271
Divnieku iespējams nopelnīt par avārijas trīsstūra trūkumu, par skaņas signālu, par nenostiprinātu akumulatoru, pat par – “Nav pretšļakatu ierīces; nedrošs pretšļakatu ierīces stiprinājums vai bojājumi, kas var apdraudēt citus satiksmes dalībniekus”… Saprati? “Pretšļakatu ierīce”, šķiet, ir tas gumijas gabals aiz riteņa. Noplīsīs, aizlidos, kādam trāpīs…
Vējstikla apskalotājs nedarbojas vai strūkla nav virzīta uz vējstiklu – otrais vērtējums, nav transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētā saules sarga vadītāja pusē; redzamības traucēkļi vējstikla laukumā, ko var notīrīt stikla tīrītāji; nedarbojas spidometra apgaismojums; pil jebkāds šķidrums, kas nav ūdens vai nav reglamentēts šajos noteikumos un kas varētu atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz vidi vai radīt draudus citu ceļu satiksmes dalībnieku drošībai – otrais vērtējums… Trūkst riteņa skrūves – otrais, divu skrūvju – trešais vērtējums…
Viss jau it kā pareizi. Kārtībai jābūt. Taču paredzu nejauku konfliktu jūru, ja kontrolētāji sāks piekasīties un plēst nost apskates uzlīmes par “vējstikla tīrītāja slotiņas (gumijas) bojājumu, kas ietekmē redzamību”, piemēram. Un – vēl sliktāks variants – gluži iespējams, ka regulāri un ilgstoši bojāt nervus, lai attīrītu ceļus no apšaubāmas kvalitātes automobiļiem un nosūtītu tos uz CSDD kontroles stacijām, viņi nemaz negribēs. Vecie soda naudu protokoli bija ierastāki… Ja tā – pastiprinātas tehniskās kontroles revolūcijas mēģinājums izgāzīsies. Turpināsim ar ātrumu 100 km/h sēdēt virs “plašiem mehāniskiem vai korozijas bojājumiem grīdā, kas apdraud tās stiprību un izturību” (3. vērtējums)…