“Stockmann” paziņo par būtiskām pārmaiņām savā pārtikas departamentā 0
Universālveikala “Stockmann” direkotre Latvijā Dace Goldmane portālam “LA.lv” atklāja, ka Somijas “Stockmann” grupas biznesa stratēģija, kas tika ieviesta 2016. un 2017.gadā, turpina uzrādīt sekmīgu rezultātu.
Pēc D. Goldmanes teiktā, iegūtie rezultāti liecina, ka tiek realizēts konkurētspējīgs biznesa modelis. Arī 2019.gadā plānots īstenot izvēlēto stratēģiju, ieviešot ilgtspējīgus risinājumus un realizējot atbildīgas biznesa programmas.
Runājot par 2018.gada rezultātiem, D. Goldmane norāda, ka “Stockmann” Baltijas noliktavas procesu pārcelšana uz jauno distribūcijas centru Somijā 2017.gada beigās un koncesijas biznesa modeļa uzsākšana 2018.gada sākumā ir bijuši nepieciešamie biznesa stratēģijas soļi.
Tas 2018.gada rezultātos uzrāda SIA “Stockmann” kopējā neto apgrozījuma samazinājumu par 13,9%, bet ļauj strādāt ar lielāku peļņu, koncentrējoties uz pamatdarbības attīstību.
Kā teic D. Goldmane, gan pieredze, ko “Stockmann” guvis, Latvijā darbojoties jau vairāk nekā 15 gadu garumā, gan jaunās stratēģijas realizēšana apliecinājusi, ka veiksmīga biznesa īstenošanā vienlīdz svarīgi ir kā ilgtspējīgi risinājumi, tā progresīvas inovācijas.
Tāpat “Stockmann” ieviesa jaunus digitālos risinājumus darbības efektivizācijai, kā arī īstenoja veiksmīgu sadarbību ar universālveikala nomniekiem. 2018.gadā arī veiktas investīcijas vides aizsardzības pasākumos un notikusi sadarbība ar Pasaules Dabas fondu.
Kā uzsver universālveikala direktore, arī 2019.gadā plānots sasniegt pozitīvus peļņas rādītājus, gan piedāvājot vēl plašāku preču klāstu (piemēram, no šī gada universālveikalā pieejamas arī sporta preces), gan attīstot digitālus projektus un ieviešot modernus, klientiem pamanāmus jauninājumus.
2019.gada aktualitāšu vidū jāmin gan “Salesforce” (klientu vadības sistēmas) ieviešana, gan mobilās maksājumu sistēmas “Alipay” uzsākšana, ko ērtuma un izdevīguma dēļ iecienījuši izmantot tūristi no Āzijas valstīm.
Jāatzīmē, ka “Alipay” ir pasaules lielākais mobilo maksājumu tīkls, kam ir vairāk nekā miljards aktīvo lietotāju un vairāk nekā 100 miljonu darījumu dienā.
Būtisks solis 2019.gadā tiks sperts arī pārtikas departamenta attīstībā
D. Goldmane atklāj, ka šogad Latvijas universālveikals kopā ar Igaunijas “Stockmann” plāno izstrādāt jaunu pārtikas stratēģiju, ko iecerēts ieviest 2020.gadā.
Stratēģijas izveidē pieaicināts ārējais sadarbības partneris, kā arī tiks iesaistīti universālveikala darbinieki.
2019.gadā klientiem tiks piedāvāta virkne jaunu zīmolu:
– sporta preču segmentā (jaunums): “Fila”, “Casall”, “Ellesse” , “Under Armour”, “Tommy Sport”, “Calvin Klein Performance”;
– sievietēm: “DKNY”, “Gustav”;
– bērnu preču nodaļā: “Only Kids”, “Jack & Jones Junior”, “Hebe”, “Geox”, “Bundgaard”;
– vīriešiem: “Geox”, “Icebug”, “Sneaky Steve”;
– mājas preču nodaļā: “Aida”, “Epiqurean”.
Ņemot vērā patērētāju interesi par plašu preču klāstu, SIA “STOCKMANN” noslēdzis sadarbības līgumus ar citu produktu grupu vadošajiem uzņēmumiem, kuru preces un pakalpojumi atbilst universālveikala noteiktajiem kvalitātes standartiem, tā nodrošinot, piemēram, elektronikas preču un rotaļlietu pieejamību.
“Stockmann” dibināts 1862.gadā, tas ir Somijas biržas sarakstā iekļauts uzņēmums, kas nodarbojas ar mazumtirdzniecību. Tajā ir gandrīz 44 000 akcionāru un aptuveni 7000 darbinieku.
“Stockmann” grupas ieņēmumi 2018.gadā bija vairāk nekā 1 miljards eiro. “Stockmann” ir trīs nodaļas – “Stockmann” mazumtirdzniecība, tajā skaitā 8 universālveikali Somijā, Igaunijā un Latvijā, kā arī tiešsaistes veikals Somijānekustamā īpašuma pārvaldīšana, kas pārvalda “Stockmann” pašu un nomāto nekustamo īpašumu, kā arī modes ķēde “Lindex”, kas darbojas 474 veikalos 18 valstīs un tiešsaistes veikals 30 valstīs.