Mercedes – Benz 230SL (1963-1965) 2

Garš, zems, ar taisnām virsmām, asām šķautnēm un milzīgu “Mercedes” emblēmu priekšpusē: Pola Braka dizains radīja sajūsmu 1963.gadā un turpina fascinēt auto mīļus arī šodien. Cietā, viegli ieliektā noņemamā jumta dēļ “230 SL” dēvē arī par “Pagoda”.

“Mercedes – Benz 230 SL” bija pirmais auto, ko projektēja pēc inženiera Bela Bareni izstrādātajām pasīvās drošības prasībām. Mašīnai bija izturīgs, nedeformējams salons, kā arī īpašas deformācijas zonas priekšpusē un aizmugurē. Salonā nebija asu stūru, panelis bija tapsēts ar mīkstu materiālu, bet stūre trieciena brīdī spēja salocīties. Pasīvai drošībai atbilda arī noņemamais “Pagoda” jumts.

Interesanti, ka eleganto un komfortablo mašīnu ar automātisko pārnesumkārbu vairāk bija iecienījušas sievietes, nekā vīrieši. Pēc dažiem gadiem modeli “230 SL” nomainīja “250 SL” un “280 SL”. Vienīgā atšķirība: dzinēja tilpums, no 2,3 litriem palielinoties līdz attiecīgi 2,5 litriem un 2,8 litriem. “Mercedes – Benz 280 SL” beidza ražot 1971.gadā.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.