Steidz tērēties, pirms nokļūst zem lupas: “Saskaņai”/”GKR” masīva reklāmas kampaņa 10
Kamēr vairākums partiju tikai lēnā garā apspriež savus Rīgas mēra kandidātus jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām, pašreizējais domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) un vicemērs Andris Ameriks (“Gods kalpot Rīgai”) jau sākuši vērienīgu reklāmas kampaņu televīzijā un radio.
Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā partiju tēriņi tiek rūpīgi uzskaitīti un nedrīkst pārsniegt likumā noteiktos griestus. Taču Ušakova un Amerika tandēms savu kampaņu sākuši ļoti laicīgi, tādēļ šo reklāmas klipu sagatavošanas un pārraidīšanas izdevumi priekšvēlēšanu tēriņos nebūs jāieskaita. Proti – saskaņā ar likumu priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir laika posms no 120. dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. Šā gada 3. jūnijā gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācijas periods sāksies 4. februārī. Līdz tam partijas pagaidām drīkst tērēties, cik vien maciņš atļauj. “Saskaņa” un “GKR” šo iespēju arī izmanto.
Ušakovs uz nosūtītajiem jautājumiem par kampaņu neatbildēja, bet viņa vietnieks Andris Ameriks bija runīgāks. “Mēs ievērojam visus priekšvēlēšanu aģitāciju regulējošos likumus un noteikumus. Šāda rīcība nav nekas unikāls – arī pirms četriem gadiem mēs jau janvārī sākām informēt rīdziniekus par mūsu piedāvājumu un kopīgo sarakstu. Tā ir daļa no mūsu priekšvēlēšanu taktikas,” teica Rīgas vicemērs. Viņš noraidīja pieņēmumu, ka šādi “Saskaņa” un “GKR” cenšas izvairīties no priekšvēlēšanu tēriņu ierobežojumiem un uzsvēra, ka kampaņā netiek tērēts “neviens cents” pašvaldības naudas, bet tikai partiju līdzekļi. Uz jautājumu, cik šī kampaņa izmaksā, gan viņš neatbildēja, norādot, ka visi tēriņi būs redzami partijas iesniegtajā deklarācijā.