“Statoil”: Ilgtermiņā degvielas cenas tikai augs 0

Ilgtermiņā degvielas cenu tendence būs augoša, jo to nosaka gan patēriņa pieaugums, gan pasaules lielo valstu attīstība, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda jaunā “Latvija Statoil” izpilddirektore Ilze Siliņa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Viņa gan uzskata, ka tomēr mazliet tiek pārspīlēts ar psiholoģisko robežu – vienu latu par degvielas litru, jo pēc būtības taču runa ir par santīma desmitdaļu izmaiņām, kas būtisku atšķirību patēriņā neradīs.

“Cilvēks ir ne tikai emocionāla, bet arī racionāla būtne, un ir skaidrs, ka ir jābrauc. Nebūs tā, ka vienā brīdī apstāsies kustība. Mazliet pārspīlējam ar psiholoģisko robežu – vienu latu. Vai santīma desmitdaļas radīs būtisku atšķirību patēriņā? Diezin vai. Jāskatās vairāk uz kopējo tendenci, kādas ir alternatīvas. Nebūs jau izmaiņas šādā situācijā uzreiz, bet gan ilgtermiņā,” skaidro Siliņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Izvērtējot pērnā janvāra-novembra tirgus datus, esot redzams, ka benzīnam ir tendence samazināties. Iemesli esot dažādi. “Jā, privātais klients brauc mazāk. Taču ietekmē arī dīzelizācijas process, kas ietekmēja arī iepriekšējos periodus. Mašīnas tiek mainītas, izvēloties ar dīzeļdegvielu darbināmās, jo tās patērē mazāk degvielas. Kopējā tirgū aptuveni 60% no patēriņa veido dīzeļdegviela, bet 40% – benzīns. Gadu no gada tirgus iet dīzeļdegvielas segmenta attīstības virzienā,” skaidro izpilddirektore.

Viņa uzsver, ka ilgtermiņā tomēr cenu tendence būs augoša, jo to nosaka patēriņa pieaugums un lielo valstu attīstība. Pieprasījums pēc fosilās degvielas pieaugot un dzen patēriņu uz augšu. “Nezinu, kam būtu jānotiek, lai pieprasījums nekāptu,” uzsver Siliņa.

Kā ziņots, Siliņa uzņēmumā “Latvija Statoil” strādā jau 13 gadus, no tiem pēdējos četrus vadīja lielāko struktūrvienību uzņēmumā – mazumtirdzniecības departamentu. “Statoil” viņa vada no pagājušā gada 1.oktobra.

Iepriekšējais izpilddirektors Sandis Šteins skaidrojis, ka Siliņu kā vadītāju vislabāk raksturo tas, ka viņa kopā ar savu vairāk nekā 600 cilvēku lielo komandu esot izveidojusi tieši Latvijas degvielas uzpildes stacijas par paraugu astoņu Eiropas valstu vidū. Šo veikumu augstu novērtējusi arī uzņēmuma vadība Oslo, lemjot, kam uzticēt “Latvija Statoil” vadību turpmāk.

Siliņa Rīgas Biznesa skolā ir ieguvusi biznesa vadības maģistra grādu (MBA). Karjeru uzņēmumā Siliņa sāka 1998.gadā kā reģiona vadītāja, kam sekoja Kategoriju departamenta vadītājas amats. Kad “Statoil Fuel & Retail” Oslo izveidoja Centrālo kompetenču centru, Siliņa gadu nostrādāja šī centra Klientu piedāvājuma departamentā. Pēc atgriešanās no darba Oslo viņa sāka vadīt Mazumtirdzniecības departamentu un kā uzņēmuma vadības grupas pārstāve pēdējos četrus gadus piedalījās ar uzņēmuma darbību un attīstību saistīto lēmumu pieņemšanā un īstenošanā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.