Tālivaldis Lasmanis
Tālivaldis Lasmanis
Foto – Matīss Markovskis

Gorkija luga “Zikovi”ir stāsts par dvēselēm. Saruna ar Valmieras teātra aktieri Tālivaldi Lasmani 0

Aktieris atzīst, par spīti ievērojamam skaitam lomu ikreiz laiks pirms pirmizrādes nākot ar pamatīgu satraukumu. “Pirmizrādes laiku vienmēr pārdzīvoju ļoti nemierīgi. Tēls ir kaut kas tāds, kam vienmēr tuvojos pamazām, kā mednieks, riņķojot ap medījumu. Tajā ir savs adrenalīns, tāds iekšējais tremolo un uztraukums pats no sevis! Par spīti tam, ka ir daudz spēlēts, katra pirmizrāde, kas tuvojas, uzliek jaunus uzdevumus un prasības, un tu dzīvo nemitīgās iekšējās šaubās – izdarīsi vai ne. Agrāk kaut kā vienkāršāk visu pārlaidu, bet, gadiem ejot, viss ir kļuvis kaut kā pilnīgi citādi. Katra loma, katrs tēls it kā sāk jaunu dzīvi kopā ar mani no tā brīža, kad tu paņem rokās lugas eksemplāru, kad mēs kopā sasēžamies pie galda pirmajā lasījumā, tad tēls sāk tevī iekšā dzīvoties, sāk veidoties attiecības starp tēliem, bet tu pats sāc koncentrēties ap to. Ikreiz domas koncentriskiem riņķiem iet uz centru, uz to, kur vajadzētu aiziet. Protams, vienmēr vieglāk ir tad, ja materiāls ir pa prātam. Grūtāk ir tad, ja man šķiet, ka konkrētais darbs, kurš varbūt arī runā par svarīgu tēmu, tomēr nav tāds, kas būtu jārāda cilvēkiem šodien. Tad tu kļūsti par cirka zirgu, kas ieslēdzas vajadzīgajā brīdī, un tev ir jāatrod pieeja, jāpārlūst, un tajā lūzumā reizēm kaut kas piedzimst.”

22. janvārī Valmieras teātra Apaļajā zālē notiks Maksima Gorkija lugas “Zikovi” jauniestudējuma pirmizrāde – Gorkija visretāk iestudētā darba skatuves versija top Fēliksa Deiča režijā. Galvenajās lomās – aktrise Elīna Vāne un skatītāju iemīļotais Valmieras teātra aktieris Tālivaldis Lasmanis.

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Tālivaldis Lasmanis ir viens no tiem brīnišķīgajiem aktieriem, kuri spēj mainīties no lomas uz lomu, no tēla uz tēlu, nekļūstot par tipāžu spēlētāju. Viņam piestāv viss no Poncija Pilāta (Bulgakovs, “Meistars un Margarita”, režisore Indra Roga) līdz apķērīgam krodziniekam (Laura Gundara un Vara Braslas “Lattia”) uz lielās skatuves, bet vienlīdz labi padodas arī smalki tuvplāni – šobrīd tādi darbi ir Ineses Mičules iestudētajā izrādē “Eņģeļa kreisais spārns” Apaļajā zālē. Decembrī noslēdzās televīzijas seriāla “Māja pie ezera” pirmā sezona, kurā Tālivaldis spēlēja mežziņa lomu. Tālākais seriāla liktenis šobrīd nav skaidrs, tomēr Tālivaldis atzīst, ka labprāt turpinātu tajā piedalīties. “Pirmās sezonas filmēšana ir ļoti interesants laiks kopā ar režisoru Armandu Zvirbuli un viņa radošo grupu. Ceru, ka atradīsies līdzekļi un varēsim turpināt šo stāstu, jo turpinājums tam ir – Polijā (stāsts ir adaptēts) tam jau parādītas trīs sezonas, un arī mēs sākām ar cerību, ka būs turpinājums.”

Aktieris smejas, iespējams, kādā brīdī seriāla un kino aktieris mazliet traucē teātra aktierim, un otrādi. “Reizēm to jūt brīžos, kad kameras priekšā tuvplānos uz āru izlien tas aktieris, kurš stāv uz lielās skatuves un grib, lai viņu saredz un sadzird arī 15. rindā. Tomēr reizē zinu, ka neviens – nedz kino, nedz teātra aktieris – nekad nebūs pavisam gatavs un nobriedis, vienmēr jāaug, jāattīstās.”

CITI ŠOBRĪD LASA
“Man patīk strādāt gan lielajā zālē, gan kamerdarbos,” saka Tālivaldis. “Ja darbs ir ar jēgu, ir laba dramaturģija, tad ar lielāko prieku varu spēlēt, piemēram, komisku varoni uz lielās skatuves. Viens no tādiem darbiem bija “Zojas dzīvoklis” – tas, ko izdarīja Indra Roga, bija lieliski – gan loma, gan mūsu kopdarbs, izrāde bija īsta enerģētiska vertikāle līdz pēdējai izrādei! Tomēr man ir interesanti arī kamerzāles darbi. Tāds bija, piemēram, Džona Logana “Sarkans” par gleznotāju Marku Rotko, ko veidojām kopā ar Reini Suhanovu. Mēģinājām trijatā – sākumā augšā, aiz lielās skatuves, bibliotēkā – kaut kā ļoti labi saslēdzās šis darbs. Katru reizi, spēlējot kopā ar Mārtiņu Meieru, mums ir tāda sacensība – kurš kuru, mērojoties spēkiem, kā šoreiz to izdarīsim. Tā katru reizi, spēlējot izrādē, ieraugi kaut ko no jauna. Tas ir labākais, kas dramaturģijā var būt. Ir vajadzīga šī virzošā emocija.”
Aktieris atzīst, par spīti ievērojamam skaitam lomu ikreiz laiks pirms pirmizrādes nākot ar pamatīgu satraukumu. “Pirmizrādes laiku vienmēr pārdzīvoju ļoti nemierīgi. Tēls ir kaut kas tāds, kam vienmēr tuvojos pamazām, kā mednieks, riņķojot ap medījumu. Tajā ir savs adrenalīns, tāds iekšējais tremolo un uztraukums pats no sevis! Par spīti tam, ka ir daudz spēlēts, katra pirmizrāde, kas tuvojas, uzliek jaunus uzdevumus un prasības, un tu dzīvo nemitīgās iekšējās šaubās – izdarīsi vai ne. Agrāk kaut kā vienkāršāk visu pārlaidu, bet, gadiem ejot, viss ir kļuvis kaut kā pilnīgi citādi. Katra loma, katrs tēls it kā sāk jaunu dzīvi kopā ar mani no tā brīža, kad tu paņem rokās lugas eksemplāru, kad mēs kopā sasēžamies pie galda pirmajā lasījumā, tad tēls sāk tevī iekšā dzīvoties, sāk veidoties attiecības starp tēliem, bet tu pats sāc koncentrēties ap to. Ikreiz domas koncentriskiem riņķiem iet uz centru, uz to, kur vajadzētu aiziet. Protams, vienmēr vieglāk ir tad, ja materiāls ir pa prātam. Grūtāk ir tad, ja man šķiet, ka konkrētais darbs, kurš varbūt arī runā par svarīgu tēmu, tomēr nav tāds, kas būtu jārāda cilvēkiem šodien. Tad tu kļūsti par cirka zirgu, kas ieslēdzas vajadzīgajā brīdī, un tev ir jāatrod pieeja, jāpārlūst, un tajā lūzumā reizēm kaut kas piedzimst.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.