Startē konkurss “Latvijas Gada auto 2020” 0
Sestdien, 20.jūlijā, ar pirmajiem mediju testa braucieniem sāksies mūsu jaunais “Gada auto” konkurss.
Tā nosaukumā vārds “mediji” likts tādēļ, ka šajā piknikā piedalās ne tikai žūrijas biedri. Ar auto jaunumiem un balsotājiem tiek dota iespēja iepazīties žurnālistiem no citiem izdevumiem.
Arī plašai publikai, kura varēs redzēt brauciena startu pie lielveikala “Mols” (ap plkst. 9.30), vēlāk apskatīt automobiļus Turaidā pie “Kungu rijas” un tuvākās apkārtnes ceļos. Arī ar žūrijas biedriem papļāpāt. Esam jebkurām diskusijām atvērti.
Pirmajam braucienam pieteikto auto skaits nav liels – astoņi. Vainīgs konkursa nolikums, kurš ļauj dalību sākt arī vēlā rudenī (pieteikšanās termiņš 7. novembris). Bet arī astoņi nav maz. Sevišķi, ja tie pārstāv tik plašu autobūves piedāvājuma spektru.
Ja meklējam lētāko
Vispār jau pie pavisam jauna auto var tikt arī par 10 tūkstošiem. Bet tas būs neliels (garums zem 4 m), tās būs pagaidām mazāk pazīstamas un zema prestiža markas. Un tādu šajā izbraukumā nav. Lētākā šeit ir “Škoda”, ar kuru nu jau nekautrēdamies brauc daži Latvijas ministri. Kura ar jauno vārdiņu “Scala” nebūt nav maza. Atstarpe starp asīm lielāka nekā “Golf”. Garums – gandrīz 440 cm.
Tā nav “mazā klase”, bet prāvs “kompaktnieks”, kurš turklāt, ejot līdzi digitalizācijas modei, piedāvā agrāk vien premiuma kategorijā atrodamas ērtības. Adaptīvas LED gaismas, piemēram. Deviņu collu lielu displeju un virtuālu mērinstrumentu paneli. Apsildāmu stūri. Elektroniski atlokāmu piekabes āķi. Pat baltas ādas salona apdare esot iespējama. Protams – ne jau vairs par “bāzes” cenu…
Ja meklējam lielu, bet par taupīgu cenu
Latvijā izplatīts pieprasījums. Un atbildes šajā kompānijā rodamas veselas divas. “Citroen C5” (ar kuru braucu jau agrā pavasarī un par iespaidiem jums rakstīju). Vizuāli gluži vai varens skaistulis. Ietilpība – lielai ģimenei Latvijā vai romantiskam pāra ceļojumam Eiropā, viesnīcu pakalpojumus neizmantojot, pietiekama. Starta cena – 21 400. Būtisks trūkums – pilnpiedziņas versijas nav.
Vajag 4×4? Te būs. Kaut ko lielāku par C5, kaut ko gandrīz tik lielu kā “VW Touareg” nolēmis piedāvāt “Seat”. “Tarraco” (garums 475 cm) nepārprotami ir VW/Audi koncerna atbilde “SsangYong” izlēcienam ar vārdu “Rexton”. Vēl viens dižens “džips” ar sākuma cenu ap 30 tūkstošiem nu ir dabūjams. Un sestdienas piknikā mēs pavisam noteikti būsim ķecerīgi, mēģinot šo salīdzināt ar trīsreiz dārgāko “BMW X7”. Un ar nedaudz mazāko, aizvadītās desmitgades bestselleram “Nissan Qashqai” nu ļoti jau līdzīgo “Mitsubishi ASX”.
Ja gribi stilu
Piedodiet, sagrēkoju. Nosaucu tos lielos krosoverus jeb SUV-us par džipiem…
Džips ir tikai viens. Un te nu jums jaunais “Wrangler”. Un sapratīšu tos, kuri par līdzīgu izmēru, par nez vai īpaši pārākām bezceļa spējām tomēr piemaksās pie “Taracco” skaitļa vēl škodas “Scala” cenu, lai brauktu ar “Wrangler”. Un jumtu fiksi noskrūvētu, ja laiciņš tik jauks kā šodien…
Teksasā gan pikaps esot katrs ceturtais automobilis. Pie mums šī izcili praktiskā mode (arī stils!) ienāk lēnītēm. Pērn reģistrēti vien nepilni 500 jauni pikapi. Un “Mitsubishi L200” iepriekšējais modelis bija otrais populārākais.
Jaunais neapšaubāmi ir skaistāks. Stilīgāks. Pilnpiedziņas sistēma, jau agrāk ekspertu augsti vērtēta, nu esot vēl labāka. Būtiskas, kā saka autori – biznesa stila, izmaiņas salonā. Labākas gaitas īpašības pa lielceļiem un pilsētā.
Kas ir “Cupra”?
Dalībnieku sarakstā ir “Cupra Ateca”. Un pat krietna daļa no kolēģiem, kuri žūrijā ir jau 10 un vairāk gadus, tātad par autobūvē mazkompetentiem nez vai varētu tikt saukti, jautā – kas tas tāds? Nu “Seat” taču… “Ateca” krosovers jau bija. Nu tas nāk ar lielākas jaudas dzinējiem, ar citu, jaunu vārdu, kura sūtība esot uzsvērt šī firmas produktu atzara izsmalcinātu eleganci, sportiskumu. To, kā šī ambiciozā programma izdevusies, mums nu būs jāvērtē. Ar interesi jāvērtē, jo cenu lapas sākuma skaitļi nav nemaz tik briesmīgi (39 990).
Ak šis premiums…
Ne tikai man darbiņš šī gan pērn, gan šogad konkursā plaši pārstāvētā segmenta vērtēšanā šķiet visgrūtākais. Mulst daudzi citi žūrijas biedri. Jo nav mums ne personīgas pieredzes, ne reālu nākotnes plānu šo neapšaubāmi izcilo, bet mums pašiem un absolūtam līdzpilsoņu vairākumam diemžēl nepieejamo tehnisku mākslas darbu ikdienas lietošanā.
Tikai nedaudz vairāk par simtu šos mūsu zemītē gribējuši un spējuši nopirkt. Un nez vai žūrija var šiem citās dimensijās dzīvojošajiem un domājošajiem kādu sakarīgu padomu dot. Lai gan – pataustīt citkārt nesasniedzamo ir interesanti. Un šajā braucienā piedāvātais ir – jau pieminētais “BMW X7” un divi “Mercedes” – GLE un CLA. Otrais nav ne izšķērdīgi liels, ne kosmiski dārgs. Par GLE jauno versiju Latvijā pagaidām sīkāku ziņu nav. Iegūsim – padalīsimies. Varbūt kādam tomēr noder.